Как се става летец - 2 част

Pan.bg 28 апр 2021 | 11:31 views (681) commentaries(0)
img
pan.bg
Източник: Музей на авиацията - Крумово

Втора част:
След тази подготовка (към 20 часа и 120 кацания), обучаващият се, се явява на първи пилотски изпит. Условията на изпита са определени от Международната въздухоплавателна конвенция и са задължителни за всички държави членуващи в нея:

1. Изпълнение на пет осморки на височина 200 м. между две точки на 500 м. една от друга, и кацане с изгасен двигател в кръг с радиус 50 м.
2. Достигане на височина 2000 м., оставане в нея в продължение на 1 час, и кацане в кръг с радиус 150 м.
3. Маршрутен полет на разстояние от 100 до 200 км на зададена височина.

Взелите успешно изпита получават звание „пилот на туристически самолет” и право да носят пилотска значка - разперен сребърен орел.

При третия етап на обучението, ученикът преминава на самолети с по-мощни двигатели, с по-труден пилотаж и с по-голяма скорост. Тази подготовка включва усъвършенстване във въздушна навигация, по-системно обучение във въздушни акробатики, нощни полети и др. През този етап се извършват средно 50 часа полети и към 200 кацания.
Преминалият тези упражнения, се подлага на втори пилотски изпит - маршрутен полет с карта и компас на разстояние повече от 300 км., с две задължителни кацания по пътя, и едно нощно летене по даден маршрут и височина. При успех, получава званието „пилот на транспортен самолет”. На издържалите изпитите се издават: свидетелство за правоспособност и позволително за летене по международен образец, написани на френски и родния на летеца, език.

Учебните самолети, използвани по време на обучението са устойчиви, лесно управляеми, със стабилна конструкция и икономичен двигател. Пилотската кабина позволява добър поглед както във въздуха, така и при кацане, снабдени са с изправни бордни прибори. С учебния самолет за първоначално обучение се лети през първия, втория и началото на третия етап. След това учениците преминават на „преходен“ тип самолет с по-мощен двигател за извършване на въздушни акробатики, за около 30 часа полети. От преходния се преминава на изпитен, близък до бойните или транспортни самолети, с мощност от 250 до 650 к.с. и скорост от 200 до 400 км/ч. С него се лети около 40 часа.

Паралелно с практическото обучение върви теоретическата и техническата подготовка на земята. В един или два курса се изучават предметите: авиационни двигатели,
устройство на самолета, теория на летенето, поддържане и обслужване на самолета, метеорология, радиотелеграфия, парашутно дело, летищна служба, топография и четене на карти, история на авиацията, въздушна навигация, техника и практика на летенето, въздушно законодателство, физиология и хигиена на летеца, аерофотография и др.
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Социални мрежи

Поръчайте с до -25% отстъпка

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка