Любопитни истории от военната авиация

Pan.bg 26 май 2022 | 12:20 views (727) commentaries(0)
img pan.bg, Н.Димов

Преди 40 години, на 25 май 1982 г., изтребител Hawker-Siddeley/McDonnell-Douglas F-4 Phantom II от британските ВВС е извършвал тренировъчен прехват. Самолетът е бил пилотиран от л-т Рой Лоурънс с оператор на въоръжението в задна кабина л-т Алстеър Инверъти от 92-ра иае.

Екипажът на изтребителя успява да прехване SEPECAT Jaguar GR1 (р.н.), пилотиран от к-н Стийв Гридс. „Фaнтом“-ът успява да мине в задната полусфера на „Ягуар“-а и л-т Лоурънс натиска спусъка за изстрелване на ракетата. За изненада на летците, само след няколко милисекунди виждат пламъка на двигателя на ракетата AIM-9 Sidewinder, която се устремява към нищо неподозиращия Jaguar GR1. За щастие к-н Гридс успява да се катапултира, малко преди неговия щурмовик да се разпадне във въздуха.

Разследването установява, че причините за произшествията са няколко: главният превключвател на въоръжението не е бил законтрен и е останал във включено положение, ненадежден прекъсвач в електронната платка на ракетата, както и объркване на екипажа, който е следвал процедурите за „невъоръжен“ учебен прехват, като в същото време изтребителят е бил с подкачени истински управляеми ракети клас „въздух-въздух“ AIM-9 Sidewinder.
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0



Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка