Горещи новини
- Москва: Ако НАТО увеличи военното присъствие до РФ, ще има повече Русия близо до границите на алианса
- Южна Корея е готова да си сътрудничи с Китай за решаване на ядрения проблем с КНДР
- 96 години от рождението на генерак Желязко Желязков
- Самолетоносачът "Ейбрахам Линкълн" пристигна в Хавай, за участие в мащабни учения
- От 1 юли ще влезе в сила постановление за повишаване на заплатите в армията
- Архивите са живи: 62 години от гибелта на к-н Кирил Куцаров от 22 ИБАП
- Първи терористичен акт в българската гражданска авиация
- Киев: Не искат да ни виждат в НАТО, но ние се нуждаем от силната подкрепа на членовете на алианса /ВИДЕО/
- Руското външно министерство: Украйна върви по пътя на скъсване на отношенията с Русия
- Зеленски призова НАТО да помогне за спиране на Русия: Тираните разбират само от сила! Нищо, освен сила!

През юни 1912 г. българските пилоти С. Петров, Хр. Топракчиев и Н. Богданов провеждат усилено обучение в авиационната школа „Блерио“, Франция. Техният напредък в училището на известния авиатор е описан и предаден от спортния ежедневник „Л‘Аеро“, който е главен печатен орган на „Аероклуб дьо Франс“.
В средата на май 1912 г. атмосферните условия са изключително благоприятни и позволят откриването на лятната школа на училището, която се базира в Етамп, край Париж. За българското участие в нея се споменава в брой № 470 от 14 май 1912 г. В последната седмица от месеца българските офицери Петров, Топракчиев и Богданов започват първите стъпки в обучението си, качвайки се на т.нар. „таксита Пингвини“ - аероплани с недоразвити криле и използвани за рулиране на земята, без летене.
Както научаваме от английския авиатор Денис Корбет Уилсън, автор на книгата „Letters from an early bird”, авиационният курс в школата „Блерио“ преминава през четири нива. През месец юни българските офицери се обучават на летателни апарати Блерио с двигатели „Анзани“, както е отразено в броеве № 495 и 505 на вестник „Л‘Аеро“. Освен с капризите на летателната машина те са принудени да се съобразяват и с атмосферните условия, които често включват вятър и дъжд (брой №503). По-късно Петров, Топракчиев и Богданов усвояват и самолетите „Блерио” с двигатели „Гном“. На 26 юни „Л‘Аеро“ посочва, че тримата български офицери „вече са готови да вземат бреветните си тестове и чакат само първия ден на спокойствие.“ (брой №510). От тук нататък те продължават да усъвършенстват уменията си до настъпване на изпитните дни през юли.
loading...
Други публикации
Напиши коментар