Горещи новини
- Повече от 8000 украински доброволци кандидатстваха за "Офанзивна гвардия"
- Първата партида отломки от сваления китайски балон е била доставена на ФБР
- Зеленски: Във фронтовите райони ще назначим шефове на ОВА с военен опит
- АНАЛИЗ: С какво могат да се потивапаставят руснаците на Leopard 2A4 в Украйна
- Броят на жертвите на земетресението в Сирия надхвърли 1000 души
- Жертвите на земетресението в Турция надхвърлиха 2370
- ГЩ показа как украинците се учат да водят градски битки във Великобритания
- Върховната рада призна ЧВК "Вагнер" за международна престъпна организация
- Пригожин покани Зеленски на въздушен бой: „Ако ти ме победиш, вземи Артьомовск“
- Самолети и ракети с голям обсег: Кулеба обяви основните искания на Украйна в Мюнхен

·
❗Знаете ли, че с писмо от 26 ноември 1915 г. Министерството на войната уведомява Началника на Инженерните войски генерал–майор Стоян Загорски, че:
ℹ„Германската главна квартира е изпратила една въздухоплавателна мисия, която да избере място и построи един хангар за Цепелин, който да услужва направленията към Черно и Бяло море. Мястото е вече избрано от същата край гр. Ямбол, гдето след няколко дни ще се почне самата постройка.”
Построеният огромен елинг приютява въздушен кораб, който е от система Schutte-Lanz SL-10.
????Към 1юни 1916 г. в състава на Въздухоплавателната дружина е включено Дирижабълно отделение, състоящо се от 32 души с командир поручик Иван Минков.
Командата е без материална част. В началото на август 1916 г. поручик Иван Минков е изпратен да придобие опит в 18-о германско дирижабълно отделение край Ямбол.
⚡️През юни 1917 г. въздушният кораб Schutte- Lanz SL-10 с немски екипаж изчезва при буря над Черно море.
Елингът става база на немския цепелин L-59. По време на войната, той лети от Ямбол, достига на 2000 км дълбочина в Африка и се връща отново в града за 95 часа и 5 минути.
През април 1918 г. е свален от съглашенски самолети над Средиземно море.
Огромният елинг след войната е разглобен, а много от материалите са вложени в изграждането на военни летища след 1937 г.
loading...
Други публикации
Напиши коментар