Горещи новини
- Падналият на територията на Латвия руски дрон е бил оборудван с експлозиви
- Бойни катери и системи за ПВО: Швеция с нов пакет от помощ за Украйна на стойност 400 милиона евро
- ФОТОФАКТ: о.з. полк. Владо Пампоров получи картина с любимия му борд 211 на МиГ-23 за своя 75-и рожден ден
- Специализирани екипи от 3-о бригадно командване и на НВУ „Васил Левски” унищожиха невзривени боеприпаси
- The Economist: има заплаха от обкръжаване на ВСУ в Курахово
- „Испански пилот можеше да свали изтребител руско производство“: тренировъчен бой на Eurofighter с индийски Су-30МКИ
- ISW анализира как Русия може да плати на Иран за ракетите
- Анализатори прогнозират как и кога Русия ще използва иранските ракети
- ISW за изявленията на шефа на ЦРУ относно ядрените заплахи на Кремъл
- ГЩ, Украйна:Унищожени са още 1150 руски бойци за денонощие
Българските морски новини № 653
Към морето и Дунава - за напредък!
Снимки - Райко Панчелиев
РАЗГЛЕДАЙТЕ ГАЛЕРИЯТА > > >
Показваме ви серия от дневно-нощни снимки на нашите фоторепортери на двата руски кораба - "Гленфорд" и "Кенфорд", които имат специална мисия във Варна.
А именно - удълбочаване на канала море-езеро и полагане на тръби за новия варненски тръбопровод. Както помните и от предишни наши материали, мръсният канал на кварталите "Аспарухово" и "Галата" бе спукан от преминаващ кораб и за съжаление водата от него замърси езерото.
Тук ви показахме първият етап - как български кран поправя авариралата тръба:
https://pan.bg/view_article-70-527349-goreshti-snimki-plavasht-kran-vyv-varnenskoto-ezero-bori-avariralata-tryba-za.html
Прави силно впечатление, че двата кораба от сутрин до вечер, че и до 12 през нощта плават по цялата дължина на Варненското езеро - от Аспаруховия мост до порт Варна-Запад и обратно, като избират различни маршрути. На снимка 5 се вижда много добре как в 21 и 30 часа вечерта "Кенфорд" е спуснал крановите си съоръжения във водите на варненското езеро. Дали в момента само "сканират" дъното, дали полагат тръби или нещо друго, за сега не е ясно, като доста медии задават различни въпроси - каква е точно дългосрочната мисия на руските кораби тук.
Припомняме, че през 2017 г. "Гленфорд" помагаше и в порт Бургас. В проекта за капитално драгиране на порта преди три години участва цяла флотилия от специализирани кораби, включително няколко дълбачки, влекачи, кранове, баржи и др. Сред тях бе и руската дълбачка "Гленфорд", която е добре позната на нашите читатели.
"Гленфорд" (с IMO номер 8205383) има дедуейт 2000 тона, дължина 79,45 метра, широчина 14,25 метра, газене 4,20 метра и скорост 11,5 възла.
Построен е през 1982 год. в Утрехт, Холандия. Модернизиран е през 1995 и 2007 г. През април 2013 г. корабът е регистриран в Калининград. Собственик е фирма Glanford Ltd. от Южно-Сахалинск, а оператор - Гидрострой (Калининград).
"Кенфорд" пък плава под флага на Белийз. Построен е през 1990 г., с дължина 82 м и широчина - 14 м.
Припомняме, че на 4 май, а после на 17 юни т.г. правителството даде разрешение на три кораба, собственост на руската компания "Хидрострой" да работят във вътрешните водни пространства на страната. Те трябва да извършат удълбочаване на плавателните канали 1 и 2 в "Пристанище Варна" по проект за 350 млн. лева. Парите са отпуснати на "Пристанищна инфраструктура".
Снимки от 2019 г. от бургаските ни приятели може да видите тук:
https://www.pan.bg/view_article-70-476466-v-16-kadyra-kak-ruskiyat-korab-glenford-ot-kaliningrad-se-zavyr.html
https://www.pan.bg/view_article-70-393526-showimg3-FOTO-NAHODKA-RUSKI-KORAB-REGISTRIRAN-V-KALININGRAD-SNOVE-PO-JuZhNOTO-NI-ChER.html?page=hotnews
На снимка 1 е "Гленфорд", който идва от КРЗ "Флотски арсенал", на снимка 2 е кранът, с който завърши първият етап, на снимка 3 е "Кенфорд", на снимка 4 е ферибот "Варна" и "Кенфорд", на снимка 5 е "Кенфорд", който работи усилено и приближава ТЕЦ "Варна", на снимка 5 е "Гленфорд", който се намира пред КРЗ "Делфин".
Навигирайте с бутоните под снимката, за да разгледате галерията!
ПРЕДИШНА СНИМКА 1/6 СЛЕДВАЩА СНИМКА
Други публикации
Напиши коментар