Горещи новини
- Генщаб ВСУ: 199 са сблъсъците на фронта от началото на деня
- ВСУ, полк. Вахрамеев:Руснаците са до Купянск, какво всъщност се случва там
- ISW : Русия ще прехвърли изтребители МиГ-29 и Су-27 на Северна Корея
- САЩ одобри пакет за поддръжка на F-16 на стойност 266 млн. долара за Украйна
- ГАЛЕРИЯ - ГОДИШНИ НАГРАДИ ЗА БЪЛГАРСКИТЕ ВМС 2024 ОТ СПИСАНИЕ КЛУБ ОКЕАН - ЕКИПАЖ Е МИНЕН ЛОВЕЦ "СТРУМА"!
- И Италия се включи в "лазерната надпревара"
- Израелските танкове достигнаха покрайнините на Дамаск
- Суперразрушителят Zumwalt вероятно ще получи и хиперзвукови оръжия
- Saab ще достави радари Giraffe 4A на USAF
- Годишни награди на АБАИ за 2024 - Грамота за достоверност и професионален анализ на Димитър СТАВРЕВ, сп. „Клуб КРИЛЕ“
„Затвори телефона!“ е посланието на инициативата, представена съвместно с първия партньор на националната полиция Kaufland България
Pan.bg
Главна дирекция „Национална полиция“ даде началото на мащабна кампания за превенция "ЗАЕДНО СРЕЩУ ТЕЛЕФОННИТЕ ИЗМАМИ" днес в София. Инициативата беше представена днес съвместно с първия партньор на ГДНП - Kaufland България от заместник-директора на националната полиция ст. комисар Емил Пармаков, гл. инспектор Златка Падинкова, началник на сектор "Измами" при ГДНП, гл. инспектор Денислав Донков, началник на сектор "Контингент и превенция" при ГДНП, както и от представителя на партньорите - Кремена Георгиева, мениджър „Корпоративни комуникации и социална отговорност“ Kaufland България.
РАЗГЛЕДАЙТЕ ГАЛЕРИЯТА > > >
С една от най-големите търговски вериги беше сключено Споразумение за сътрудничество и съвместни дейности на 1 октомври т. г. Търговските вериги са сред идентифицираните потенциални партньори на ГДНП поради факта, че техни обекти са изградени на територията на цялата страна и се посещават от хора на различни възрасти. Това дава шанс посланията на кампанията да достигнат не само до по- възрастните хора, но и да подбудят младите да ги пренесат до своите близки и да ги накарат да са по-бдителни към опасността и да бъдат "спасители" на своите уязвими роднини.
За кратко време за целите на кампанията са изработени материали с превантивно съдържание, които бяха представени на събитието.
Електронната брошура ще информира гражданите от различни възрасти как да разпознават обажданията от телефонните измамници и какви действия да предприемат, ако станат жертва на злонамерено обаждане. Те ще бъдат добавени и към дигиталните рекламни брошури и в онлайн приложението. Аудиозапис ще звучи на всеки час в търговските обекти на партньорите, като са предвидени и радиоизлъчвания и публикуване на кратки видео материали в социални мрежи и интернет, одобрени от двете страни. В търговските обекти на компанията ще бъдат поставени банери, предупреждаващи за заплахата. Допълнително от ГДНП са разработени превантивни материали - плакати, брошури, листовки и кратко видео със съвети за предпазване от телефонните измами, които ще бъдат използвани в различни събития и публикувани на интернет страницата на Главната дирекция.
Основното послание към хората е: „Затвори телефона!“. „Посланието е просто по своето съдържание, но с дълбок смисъл. Убеден съм, че то ще достигне до умовете на хората и няма да са неподготвени и лесни жертви, ако наистина получат измамливо обаждане“, каза старши комисар Емил Пармаков. Експертът от ГДНП главен инспектор Златка Падинкова допълни, че това е начина хората да не бъдат увлечени в сценария на измамниците. Според главен инспектор Денислав Донков за експертите от ГДНП винаги е по-добре да имат едно предотвратено престъпление, отколкото едно перфектно разкрито, защото последствията за жертвата на измамата в емоционален, здравословен и психически план често са неизмерими с имотните и финансови загуби.
„Кампанията засяга много сериозен и обществено значим проблем, а ние в Kaufland осъзнаваме ангажимента си да бъдем контактна точка на потенциални целеви групи. Надяваме се, чрез общата ни информационна кампания да допринесем за намаляване на броя на жертвите на телефонни измами в България", обяви и представителят на Kaufland България Кремена Георгиева.
По време на събитието бяха представени и данни, според които опитите за измами са се увеличили двойно.
217 са регистрираните телефонни измами от началото на годината, при 108 за същия период на предходната година, което е двоен ръст. Задържани са 58 лица, съпричастни към около 100 случая на този вид престъпление, според данните на сектор „Измами“, ГДНП.
Общата щета за жертвите от януари 2023 г. до края на месец септември 2024 г. възлиза на около 3,5 млн. лв., а само за тази година - над 2 млн. лева. За деветте месеца от януари са предотвратени 359 измами, както и че най-много са измамливите повиквания, са насочени към хора от градовете София, Варна и Бургас.
От началото на 2024 г. до края на септември към абонатите само на един телеком са идентифицирани близо 100 000 позвънявания с цел измама, като най-много са опитите в София-град и в областите Варна и Бургас.
www.mvr.bg
Pan.bg
Главна дирекция „Национална полиция“ даде началото на мащабна кампания за превенция "ЗАЕДНО СРЕЩУ ТЕЛЕФОННИТЕ ИЗМАМИ" днес в София. Инициативата беше представена днес съвместно с първия партньор на ГДНП - Kaufland България от заместник-директора на националната полиция ст. комисар Емил Пармаков, гл. инспектор Златка Падинкова, началник на сектор "Измами" при ГДНП, гл. инспектор Денислав Донков, началник на сектор "Контингент и превенция" при ГДНП, както и от представителя на партньорите - Кремена Георгиева, мениджър „Корпоративни комуникации и социална отговорност“ Kaufland България.
РАЗГЛЕДАЙТЕ ГАЛЕРИЯТА > > >
С една от най-големите търговски вериги беше сключено Споразумение за сътрудничество и съвместни дейности на 1 октомври т. г. Търговските вериги са сред идентифицираните потенциални партньори на ГДНП поради факта, че техни обекти са изградени на територията на цялата страна и се посещават от хора на различни възрасти. Това дава шанс посланията на кампанията да достигнат не само до по- възрастните хора, но и да подбудят младите да ги пренесат до своите близки и да ги накарат да са по-бдителни към опасността и да бъдат "спасители" на своите уязвими роднини.
За кратко време за целите на кампанията са изработени материали с превантивно съдържание, които бяха представени на събитието.
Електронната брошура ще информира гражданите от различни възрасти как да разпознават обажданията от телефонните измамници и какви действия да предприемат, ако станат жертва на злонамерено обаждане. Те ще бъдат добавени и към дигиталните рекламни брошури и в онлайн приложението. Аудиозапис ще звучи на всеки час в търговските обекти на партньорите, като са предвидени и радиоизлъчвания и публикуване на кратки видео материали в социални мрежи и интернет, одобрени от двете страни. В търговските обекти на компанията ще бъдат поставени банери, предупреждаващи за заплахата. Допълнително от ГДНП са разработени превантивни материали - плакати, брошури, листовки и кратко видео със съвети за предпазване от телефонните измами, които ще бъдат използвани в различни събития и публикувани на интернет страницата на Главната дирекция.
Основното послание към хората е: „Затвори телефона!“. „Посланието е просто по своето съдържание, но с дълбок смисъл. Убеден съм, че то ще достигне до умовете на хората и няма да са неподготвени и лесни жертви, ако наистина получат измамливо обаждане“, каза старши комисар Емил Пармаков. Експертът от ГДНП главен инспектор Златка Падинкова допълни, че това е начина хората да не бъдат увлечени в сценария на измамниците. Според главен инспектор Денислав Донков за експертите от ГДНП винаги е по-добре да имат едно предотвратено престъпление, отколкото едно перфектно разкрито, защото последствията за жертвата на измамата в емоционален, здравословен и психически план често са неизмерими с имотните и финансови загуби.
„Кампанията засяга много сериозен и обществено значим проблем, а ние в Kaufland осъзнаваме ангажимента си да бъдем контактна точка на потенциални целеви групи. Надяваме се, чрез общата ни информационна кампания да допринесем за намаляване на броя на жертвите на телефонни измами в България", обяви и представителят на Kaufland България Кремена Георгиева.
По време на събитието бяха представени и данни, според които опитите за измами са се увеличили двойно.
217 са регистрираните телефонни измами от началото на годината, при 108 за същия период на предходната година, което е двоен ръст. Задържани са 58 лица, съпричастни към около 100 случая на този вид престъпление, според данните на сектор „Измами“, ГДНП.
Общата щета за жертвите от януари 2023 г. до края на месец септември 2024 г. възлиза на около 3,5 млн. лв., а само за тази година - над 2 млн. лева. За деветте месеца от януари са предотвратени 359 измами, както и че най-много са измамливите повиквания, са насочени към хора от градовете София, Варна и Бургас.
От началото на 2024 г. до края на септември към абонатите само на един телеком са идентифицирани близо 100 000 позвънявания с цел измама, като най-много са опитите в София-град и в областите Варна и Бургас.
www.mvr.bg
Навигирайте с бутоните под снимката, за да разгледате галерията!
ПРЕДИШНА СНИМКА 1/1 СЛЕДВАЩА СНИМКА
Други публикации
Напиши коментар