Горещи новини
- IDF обяви елиминирането на 440 бойци на Хизбула
- ГЩ, УКРАЙНА: Руснаците атакуват най-много в Покровско и Кураховско направление
- Deepstate: Руснаците са навлезли в Торецк и още две населени места в Донецка област
- Ким Чен Ун: приятелството между Китай и Северна Корея е в интерес на двете страни
- ISW анализира дали финансовите стимули ще променят темпото на мобилизация в Русия
- МО РФ: Су-34 с авиобомби унищожиха опорен пункт на ВСУ в района на Курск
- Washington Post: Стана известно кой е принудил членове на Хизбула да хващат пейджъри с две ръце
- ГАЛЕРИЯ - ОТКРИХА ПАМЕТНА ПЛОЧА ПРИ САМОЛЕТ МИГ–21 В РАВНЕЦ
- Нетаняху: Израел има право да отговори на иранската атака
- /ВИДЕО/: Депутат от Радата призова Украйна да започне военни действия срещу Беларус
Морска историческа хроника № 93
Д-р Калоян Панчелиев, Преслав Панчелиев
В брой № 92 на рубриката "Морска историческа хроника" отворихме темата за загубата на крейсера "Надежда" и се насочихме към заключителните епизоди от неговата биография.
Както видяхме, съгласно телеграма на Главната квартира под № 10 981 от дата 9 август 1918 г. корабът следва да бъде изпратен в гр. Севастопол, за да бъде основно ремонтиран.
В съответствие с получените разпореждания „Надежда“ отплава на 17 септември с.г. от Варна към Севастопол. Как се развиват събитията?
Междувременно Севастополската корабостроителница, в която трябва да бъде извършен ремонта се намира под началството на германските морски власти [1].
Под ръководството на германски морски инженери ремонтните дейности на крейсера „Надежда“ започват усилено още на 23 септември с.г.
Каква работа е извършена разбираме от един рапорт на Началника на българския военен флот до Министерството на войната.
Машините (с всичките си части и материали, в разглобен вид) са предадени за ремонт на съответните работилници, където се съхраняват.
Горната и долната железни палуби, които са прогнили, са извадени (демонтирани).
Новите железни листове (за палубите) са приготвени частично за поставяне.
Всички вещи и материали са извадени от „Надежда“ и складирани в два шлепа, които са застанали на борд до кораба, както и в един руски пристанищен склад в Севастопол.
Една малка част от вещите и материалите все още се намира на борда на кораба.
Котлите са снети от кораба, извадени са на брега и са приготвени за ремонт.
Димовите тръби, мостика и другите външни и вътрешни пристройки са снети на брега.
Разглобените годни дървени части от жилищните помещения са сдадени в столярната работилница.
Ремонтът на „Надежда“ е окончателно преустановен на 18 октомври 1918 г. по заповед на вицеадмирал Хопман, Началник на Германските Морски Сили в Черно море.
Това се случва въпреки неговите изрични уверения, че ремонтът на крейсера няма да бъде повлиян от политическите събития в България.
(Следва)
Литература и бележки:
[1] Германците окупират Севастопол на 1 май 1918 г.
Българският военен крейсер „Надежда“ в Ялтенския порт, Русия (снимка Централен военен архив на Министерството на отбраната)
Д-р Калоян Панчелиев, Преслав Панчелиев
В брой № 92 на рубриката "Морска историческа хроника" отворихме темата за загубата на крейсера "Надежда" и се насочихме към заключителните епизоди от неговата биография.
Както видяхме, съгласно телеграма на Главната квартира под № 10 981 от дата 9 август 1918 г. корабът следва да бъде изпратен в гр. Севастопол, за да бъде основно ремонтиран.
В съответствие с получените разпореждания „Надежда“ отплава на 17 септември с.г. от Варна към Севастопол. Как се развиват събитията?
Междувременно Севастополската корабостроителница, в която трябва да бъде извършен ремонта се намира под началството на германските морски власти [1].
Под ръководството на германски морски инженери ремонтните дейности на крейсера „Надежда“ започват усилено още на 23 септември с.г.
Каква работа е извършена разбираме от един рапорт на Началника на българския военен флот до Министерството на войната.
Машините (с всичките си части и материали, в разглобен вид) са предадени за ремонт на съответните работилници, където се съхраняват.
Горната и долната железни палуби, които са прогнили, са извадени (демонтирани).
Новите железни листове (за палубите) са приготвени частично за поставяне.
Всички вещи и материали са извадени от „Надежда“ и складирани в два шлепа, които са застанали на борд до кораба, както и в един руски пристанищен склад в Севастопол.
Една малка част от вещите и материалите все още се намира на борда на кораба.
Котлите са снети от кораба, извадени са на брега и са приготвени за ремонт.
Димовите тръби, мостика и другите външни и вътрешни пристройки са снети на брега.
Разглобените годни дървени части от жилищните помещения са сдадени в столярната работилница.
Ремонтът на „Надежда“ е окончателно преустановен на 18 октомври 1918 г. по заповед на вицеадмирал Хопман, Началник на Германските Морски Сили в Черно море.
Това се случва въпреки неговите изрични уверения, че ремонтът на крейсера няма да бъде повлиян от политическите събития в България.
(Следва)
Литература и бележки:
[1] Германците окупират Севастопол на 1 май 1918 г.
Българският военен крейсер „Надежда“ в Ялтенския порт, Русия (снимка Централен военен архив на Министерството на отбраната)
Други публикации
Напиши коментар