Горещи новини
- /ВИДЕО/ Путин: Русия и Китай не създават военен съюз, но Западът изгражда "Глобално НАТО"
- /ВИДЕО/: МО на РФ показа кадри от бойната работа на оръдията "Гиацинт-Б"
- Има риск за недостиг на кадри в структурите за сигурност
- RT: В НАТО ще проучат комуникационната стратегия на РФ по време на спецоперацията
- Стотици пилоти на израелските ВВС отказват да се явят на служба в знак на протест срещу правителството
- ИСКРИЦА НАДЕЖДА ЗА КРЕЙСЕРА "НАДЕЖДА" (2). ЗА РЕМОНТА НА КОРАБА В СЕВАСТОПОЛ В ПЕРИОДА 23 СЕПТЕМВРИ - 18 ОКТОМВРИ 1918 г.
- Reuters: В МВнР на Сирия настояват за прекратяване на "американската окупация" на страната
- Пентагонът отказа да повиши степента на готовност на ядрените сили
- В канцеларията на Зеленски реагираха на плановете на Русия да разположи ядрено оръжие в Беларус
- Германия и ЕС се договориха за използването на електрическо гориво в автомобилите след 2035 г.
За да има една страна силна авиация, колкото е важно да има добри самолети, два пъти по-важно е да има отлични кадри за тяхната подготовка и бойно използване. През годините на “Студената война” българската авиация получава летателните си и технически кадри от пилотското (Долна Митрополия) и техническото (Горна Оряховица) военно училище. През 1959 г. се създава единно Висше народно военновъздушно училище (ВНВВУ) “Георги Бенковски" в Долна Митрополия. То е резултат от сливането на двете авиационни военни училища. Тогава училището получава статут на висше учебно заведение. Първоначално програмата и преподаването се следят от изтъкнати преподаватели от МЕИ-София. Но постепенно те се убеждават, че нивото на преподаване и подготовка във ВНВВУ е дори по-високо от това в София. Випускниците на ВНВВУ започват да прибавят към званието си инж. (инженер-лейтенант). По-късно това инж. Е преместено след офицерското звание, защото вероятно бодеше нечии очи...
Подготовката на пилотите е отначало на ДАР-9, “Синигер”, По-2, Arado Ar 96 “Сойка”, по-късно на Лаз-7 и Лаз-7М, с преминаване на Як-11. Випускниците преминават на реактивни самолети МиГ-15 и МиГ-17. От 1964 г. обучението става изключително с реактивни самолети. Началната подготовка се извършва с чехословашките учебно-тренировъчни самолети L-29 “Делфин”. В началото на осемдесетте години са получени и много по-съвършените L-39 “Албатрос”. Инженерните кадри на училището достойно се представят навсякъде, където ги изпраща воинския дълг. Няколко десетки са хабилитираните офицери, завършили ВНВВУ. Във Военновъздушното училище са подготвени и стотици пилоти и инженери за нуждите на бурно разрастващата се през седемдесетте и осемдесетте години Българска гражданска авиация. Пилотите се подготвяха на пътническите Яковлев Як-40.
Днес това изключително висше учебно заведение е пред ликвидиране. Боже, ако те има, пази България!

loading...
Други публикации
Напиши коментар