Въоръженият турбовитлов AT-802U Sky Warden за Силите за специални операции на САЩ влиза дребносерийно производство

Pan.bg 18 май 2023 | 11:04 views (1338) commentaries(0)
img
хаджи Димитър СТАВРЕВ
pan.bg
По информация на defencenews,com

L3Harris и Air Tractor са започнали първоначално производство с ниска скорост (LRIP) на техния съвместен лек щурмови турбовитлов двигател Sky Warden за Командването на специалните операции на САЩ (SOCOM).

Сътрудничеството AT-802U Sky Warden между L3Harris и Air Tractor бе избрано през 2022 г. по програмата Armed Overwatch на SOCOM, за да достави платформа за близка въздушна поддръжка на малка височина

Изпълнителният директор по придобиванията на SOCOM Джим Смит потвърди начабото на първоначалното производство по време на конференцията в Седмицата на силите за специални операции в Тампа, Флорида на 9 май.

L3Harris по-рано заяви, че договорът LRIP обхваща 6 нови самолета в производство от Партида 1.

L3Harris и Air Tractor бяха избрани за програмата Armed Overwatch на SOCOM през 2022 г. с тяхното предложение - еднодвигателния AT-802U Sky Warden, побеждавайки дизайните на Sierra Nevada и Textron. Платформата, производна на селскостопанския самолет Air Tractor, ще замени турбовитловите двигатели Pilatus U-28A Draco (военен вариант на Pilatus PC-12) използвани от SOCOM за въздушно разузнаване.

Рекордната програма включва до 75 самолета на стойност 3 млрд. долара.

В поканата си за програмата Armed Overwatch, SOCOM заяви, че търси здрав и надежден самолет, способен да оперира от къси писти, а бърз или СТЕЛТ модерен изтребител.

По време на възлагането на договора за Armed Overwatch през август 2022 г. L3Harris каза, че Sky Warden е готов за производство и че доставките могат да започнат в рамките на 12 месеца.

SOCOM сега казва, че пълномащабното производство на AT-802U е забавено с приблизително 3месеца поради ново обучение и системни изисквания, които военните служители поискаха от L3Harris.

„Това ще бъде първият самолет с опашно колело във ВВС от много години. Искаме да сме сигурни, че сме добавили време в графика за нашите оператори, нашите пилоти да работят с технологията“ заяви Джим Смит.

Самолетите с опашни колела имат две основни колесника и едно задно опашно колело. Всички настоящи изтребители, бомбардировачи и товарни самолети на ВВС на САЩ използват триопарна конфигурации на триколка, с два основни колесника и преден носов колесник. Единственото изключение е разузнавателният самолет височинният U-2 на Lockheed Martin, който има конфигурация на велосипеден колесник, включващ предни и задни колесници по централната линия и монтирани на крилото опорни колесници.

Джим Смит сподели, че SOCOM също е помолила L3Harris да включи различна радиостанция в Sky Warden, за да подобри сходството с наземните сили. „Това наистина доведе до промяна от това, което бяха предложили. Така че трябваше да добавим малко време, за да го включат“ отбелязва Смит.

Въпросното радио е широколентовата тактическа система Falcon AN/PRC-167 на L3Harris, която се използва от сухопътни войски. L3Harris казва, че радиото може да преодолее „екстремни разстояния, географски бариери и противникова РЕБ“.

image

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка