20 НОЕМВРИ: 66 ГОДИНИ ОТ ПРОИЗВОДСТВОТО НА ВИПУСК 1956 НА НВВУ "ГЕОРГИ БЕНКОВСКИ"!

Pan.bg 19 ное 2022 | 19:57 views (1817) commentaries(0)
img
На 20 ноември се навършват 66 години от производството на Випуск 1956 на НВВУ "Георги Бенковски"!
Честито на всички, които помнят и носят в сърцето си тази дата!
Заповедтта за производството е но 20 11. 1956 г. а производството е на 21 11. 1956 г.


Предлагаме ви исторически материал от полковник Цветан Стойновски от новата му книга "Небесните пътеки на Випуск 1956"

РАЗГЛЕДАЙТЕ ГАЛЕРИЯТА > > >


Летци пилоти ВИПУСК 1956 г.

Жадна ли душата бе
За крила и за простори,
Та поехме в туй небе
С бурите да се преборим?

Тясна ли земята бе,
Или ние бяхме други,
та избрахме туй небе
И за дом и за съпруга
Михаил Зиновиев –първенец на випуска.


image
Випускът с генерал Захари Захариев


През есента на 1953 г. над 800 младежи кандидатствахме за летци във НВВУ „Г. Бенковски” Д. Митрополия. Приеха 162. Началник на училището бе полковник Къньо Христов. Командир на 1-ви утап – майор Доко Хараланов, командир на 1-ва ескадрила старши лейтенант Дочо Харалампиев, командир на 2-ра ескадрила старши лейтенант Слави Бояджиев.Теоретическите занятия се проведоха в Д. Митрополия .Летателната подготовка 1-ва ескадрила проведе в Д. Митрополия, а 2-ра на летище Бреница. Полетите се изпълниха на самолет Лаз-7. През периода на теоретическата подготовка и полетите бяха откомандировани 43 курсанти.
Втората година бяхме в една ескадрила с командир майор Сотир Младенов и командири на звено капитан Костадин Дражев и капитан Любен Манов. Полетите проведохме на летище Д. Митрополия със самолет Лаз-7м. През годината бяха откомандировани 37 курсанти.
Третата година до Февруари 1956 г. теоретическите занятия водехме в Д. Митрополия. От февруари 1956 г. заминахме във 2-ри убап Каменец с командир подполковник Сотир Младенов и командири на ескадрили капитан Димитър Караджиков и капитан Христо Вътев. Летателната подготовка проведохме на летище Каменец на три самолета: витловия Як-11 и реактивните, учебния Як-17 и изтребителя Як-23.
Летателната подготовка през трите години премина без катастрофа и сериозни летателни произшествия.
През последната година бяха откомандировани 14 курсанти. Оказа се, че това масово откомандироване е поради решението на Стокхолмската конференция 1953 г.за съкращаване на въоръжените сили.
Със заповед на министъра на народната отбрана № ук 0879 от 20 ноември 1956 г. успешно завършиха 68 курсанти . /
След завършването 12 останаха в НВВУ „Г. Бенковски” Д. Митрополия, 19 заминаха за 22 ибап Безмер, 19 за 43-ти иап Доброславци и 18 за 25-ти иап Граф Игнатиево. В последствие летци от Випуска преминаха през всички авиационни полкове, а голяма част след пенсионирането си години наред летяха в гражданската, селско стопанската и спортната авиация.
Голяма част от откомандированите завършиха висше образование и успешно се реализираха.. Някой продължиха да летят в спортната и гражданската авиация.

image


1. АЛЕКСАНДЪР ГЕОРГИЕВ АЛЕКСАНДРОВ
Роден на 05 декември 1931г. гр Попово. От 1956 г. лети в 25-иап Граф Игнатиево на МиГ-15, като старши пилот. От 1958 г. лети в 21-иап Узунджово на МиГ-19, като старши пилот и командир на звено. От 1963 г.лети във 2 убап Каменец на МиГ-17, като командир на звено (инструктор).От 1965 г лети в 1.уап Д. Митрополия на Л 29 като командир на звено (инструктор). През 1975 г. е инспектор в Централния аероклуб към ЦК на ДКМС София, лети на Злин и Тренер. От 1975 г. е летец изпитател на Л- 29 в авио ремонтен завод „Мургаш” София.През 1990 г. преминава в запаса, със звание подполковник.

2. АНГЕЛ АНДРЕЕВ ЮРУКОВ
Роден на 09 януари 1935 г.в гр. София.
От 1956 г.лети в 43-ти иап Доброславци на Як-11, Як-17, Як-23, МиГ-15 като младши пилот.През 1959 г. е уволнен в със звание старши лейтенант. От 1960 г.лети в БГА „Балкан” на Ан-2, Ли-2, Ил-14, Ан-24, Ил-18 и Ан-24. От декември 1990 до 1994 г. лети в „ЕР-София” и „Феникс-ер”, като главен пилот. Нальот 17750 часа.

3. АТАНАС НИКОЛОВ АДЖЕМОВ
Роден на 01 юли 1934 г. гр. Сливен.
От 1956 г. лети в 22-ри ибап Безмер на Як-11, Як-17 и Як-23, като младши пилот. През 1958 г. е съкратен с чин лейтенант. Завършва висше икономическо образование.
От 1967 до 1984. г. лети като звенови командир в аероклуб Сливен на „Тренер”, „Вилга”, „Гаврон”, Ан-2”. Летателната си дейност прекратява през 1984 г. Нальот 1500 часа.

4. БОРИСЛАВ ЯНЯКИЕВ ВЕЛКОВ
Роден на 21 февруари 1933 г. с.Добърчин,Софийско.
От 1956 г. лети в 43-ти иап Доброславци на Як-11, Як-17, Як-23 и МиГ-15, като младши и старши пилот. От 1960 г. лети в 22 ибап Безмер на МиГ-15 и МиГ-17, като командир на звено, щурман на ескадрила и заместник командир на ескадрила. От 1971 г. лети в 18 иап Доброславци на МиГ-19 като щурман на ескадрила.През 1977 г. преминава в запаса със звание подполковник. Нальот 2300 часа.

5. ВАСИЛ ДИМИТРОВ ВЕЛИЧКОВ
Роден на 14 януари 1935 г. в гр. София. От 1956 г.лети в 43-ти иап Доброславци на Як-11, Як-17, Як-23, МиГ-15 и МиГ-15бис, като старши пилот. От 1961 г. лети в 19-ти иап Граф Игнатиево на МиГ-19, МиГ-21, като командир на звено, заместник командир на ескадрила, командир на ескадрила и заместник командир на полк.От 1974 г. е старши инспектор в отдел „Бойна подготовка на авиацията” в Щаба на ПВО и ВВС София. Лети на МиГ-23. През 1989 г.преминава в запаса със звание полковник. Нальот 2600 часа.

6. ВАСИЛ ИВАНОВ КОЛЕВ
Роден на 25 април 1935 г.От 1956 г. лети в 22 иаб Безмер на Як-11, Як-17 и Як-23 като младши пилот.
През 1958 г. е съкратен със звание лейтенант.
През 1959 г. постъпва като офицер в противопожарна охрана - Ямбол и достига да началник на противопожарна охрана.


7. ВАСИЛ СТОЯНОВ ПАЛАВРОВ
Роден на 24 април 1931 г. във Враждебна, Софийско.От 1956 г. лети в 22-ри иап Безмер на Як-11, Як-17, Як-23 и МиГ-15 като младши пилот, старши пилот и командир на звено. От 1967 г. лети в 18 иап Доброславци на МиГ-17ф, като командир на звено. През 1974 г. преминава в запаса със звание майор.

8. ВЕЛЧО ЦВЕТКОВ СПАСОВ
Роден на 25 ноември 1933 г. с. Червена, В. Търновско.От 1956 г. лети в 25 иап Гр. Игнатиево на МиГ-15 като старши пилот. От 1959 г. лети в 21-ви иап Узунджово на МиГ-19 като старши пилот и щурман на ескадрила. През 1967 г. преминава в запаса със звание майор. От 1969 г. лети в ССА на Ан-2 и „Зет-37”.От 1972 до 1995 г. лети в транспортната авиация на БГА „Балкан” на Ил-14, Ту-13 и Ту-154, като втори пилот и командир на самолет. Нальот 15000 часа.

9. ВЕСЕЛИН ДИМИТРОВ НИКОЛОВ
Роден на 03 март 1935 г. с. Комощица , Софийско.
От 1956 г. лети в 43 иап Доброславци на Як-11, Як-17, Як-23 и МиГ-15, като младши и старши пилот. От 1961 г. лети в 11 иап Габровница на МиГ-17ф, като старши пилот.От 1961 г.лети в 21 иап Узунджово на МиГ-19 и МиГ-17, като командир на звено, щурман на ескадрила и началник въздушно стрелкова подготовка на полка. През 1975 г. преминава в запаса със звание подполковник.

10. ВЕСКО ГЕОРГИЕВ ВЪЛЧЕВ
Роден на 22 юли 1934 г. в с. Върбовчец, Видинско.
От 1956 г. лети в 43-ти иап Доброславци на Як-11, Як-17, Як-23 и МиГ-15, като младши пилот. От 1961 г. лети в 21 иап Узунджово на МиГ-19.От 1962 г. лети в 22 ибап Безмер на самолет МиГ-15, МиГ-17, като старши пилот, командир на звено, зам. командир на ескадрила и ръководител на полети.
През 1978 г. преминава в запаса със звание подполковник. Нальот 2300 часа.

11. ВИЧО АНДОНОВ РАЙКОВ
Роден на 05 април 1932 г. с. Смядово, Шуменско. От 1956 г. лети в 22 ибап Безмер на Як-11, Як-17, Як-23 и МиГ-15, като старши пилот. От 1961 лети в 44 вап на Ми-4 и Ми-8 като заместник командир и командир на звено.От 1974 г. лети в отряд 28 на Ми-8 като заместник командир на ескадрила.През 1982 г. преминава в запаса със звание полковник. Нальот 5200 часа.



12. ВЛАДИМИР ГЕОРГИЕВ ВЛАДИМИРОВ
Роден на 18 септември 1933 г в с.Бяла черква. В. Търновско. От 1956 г. лети в 43 иап Доброславци на Як-11, Як-17, Як-23, МиГ-15 и като младши и старши пилот.От 1960 г. лети в 11-ти иап Габровница на МиГ-17..От 1962 г. лети в 22-ри ибап Безмер на МиГ-17 като старши пилот и командир на звено.От 1970 г.лети в 18-ти иап Доброславци на МиГ-17ф, като командир на звено и заместник командир на ескадрила.През 1975 г. преминава в запаса със звание подполковник. От 1975 до 1993 г. лети в БГА „Балкан” на Ан 24, Ил-18,.Нальот 14000 часа.

13. ВЛАДИМИР ИВАНОВ ПОПОВ
Роден на 13 март 1936 г. в с. Ореховица, Ст. Загорско.
От 1956 г. лети в 25 иап Гр. Игнатиево на МиГ-15 като младши пилот.От 1959 лети в 19-ти иап Гр. Игнатиево на МиГ-19 като старши пилот, командир на звено и щурман на ескадрила.От 1966 г. е слушател във ВА „Г.С.Раковски” София.От 1969 г. е щурман на оперативна група на 10-ти САК Пловдив и лети на вертолет Ми-4. От 1970 лети в 44-ти вап на Ми-4 и Ми-8 като. заместник командир и командир на авиополка.. От 1977 г. е преподавател, доктор, доцент във ВА „Г.С.Раковски” София, лети на Ми-4 и Ми-17. През 1990 г. преминава в запаса със звание полковник. Нальот 3000 часа.

14. ГЕНЧО МИНЧЕВ ГЕНЧЕВ
Роден на 27 декември 1934 г. гр. Дебелец.
От 1956 г. лети в 22 иап Безмер, на Як-11 , Як-17 Як-23 , МиГ 15, и МиГ 17 като младши пилот, старши пилот и командир на звено.От 1969 г. лети в 18 иап Доброславци на МиГ 17ф , като командир на звено, заместник командир на ескадрила и командир на ескадрила.През 1977 г. преминава в запаса със звание подполковник.

15. ГЕОРГИ ВЕЛИЧКОВ ГЕОРГИЕВ - (ГЕК)
15. Роден на 12.декември 1935 г. в гр. Ст. Загора.
От 1956 г лети в 22 ибап Безмер на Як-11, Як-17, Як-23 и МиГ-15, като младши пилот.През есента на 1958 г е съкратен. Завършва Висшия минно геоложки институт. гр. София по специалност инженерна геология и хидрология.От 1963 г.работи в „Марица изток”, като проектант по отводняване.От 1966 г. работи във Водоканал проект гр. Ст. Загора като обектов технически ръководител, групов технически ръководител, главен инженер и директор на клон Водоканал проект Ст. Загора.През 1997 г. излиза в пенсия.

16. ГЕОРГИ ИЛИЕВ АЛИПИЕВ
Роден на 21 юли 1935 г. с. Горно Озирово, Монтанско.
От 1956 г. лети в НВВУ и ВНВВУ „Г Бенковски” Д. Митрополия” , 1-ви утап, на Лаз-7м и Як- 11, като инструктор и командир на звено (инструктор). От 1962 г. лети във 2-ри убап Каменец на МиГ-15 и МиГ-17 като командир на звено (инструктор). От 1966 г. г.е слушател във ВА „Г.С. Раковски” София. От 1969 лети в 1 уап Щръклево на Л-29, като заместник командир на ескадрила. От 1971 лети в 2-ри убап Каменец на Миг-17 като секретар на партийния комитет и заместник командир на полка. От 1974 г.. е Началник „Бойна подготовка” на ВНВВУ „Г. Бенковски”. Лети на МиГ-17 и Л-29. От 1978. е началник команден факултет на ВНВВУ „Г. Бенковски”. Лети на Миг-17 и Л-29. През 1982 г. преминава в запаса със звание полковник. Нальот 3900 часа.

17. ГЕТО ПЕТРОВ ГЕТОВ
Роден на 02 февруари1935 г. с. Катунец, Ловешко.
От 1956 г. лети в 43-ти иап Доброславци на Як-11, Як-17 и Як-23 и МиГ-15, като младши и старши пилот.От 1961 г. лети в 11-ти иап Габровница на МиГ-17Ф, като командир на звено.От 1962 г. лети в 18 иап Доброславци на МиГ-17 като командир на звено От 1965 г. е слушател във академия „Ю. Гагарин” в Москва.От 1968 г. лети в ескадрилата на 18 иап в Габровница на МиГ-21, като командир на ескадрила.От 1970 г. лети в 18-ти иап Доброславци на МиГ-21 като командир на ескадрила и началник щаб на полка.През 1978 г. преминава в запаса със звание подполковник.

18. ГОСПОДИН ИВАНОВ ГОСПОДИНОВ
Роден на 15 декември 1935 г. гр. Пловдив. От 1956 г. лети в 25 иап Гр. Игнатиево на МиГ-15, като младши пилот.От 1959 г. лети в 18-ти иап Гр. Игнатиево МиГ-19 като младши пилот, старши пилот, командир на звено и щурман на ескадрила. През 1967 г. преминава в запаса със звание капитан. От 1978 г. лети в ССА на Ан-2 и Зет-37. . От 1971 до 1986 г. лети в БГА „Балкан” на Ан-24 и Ту-154 като втори пилот, командир и инструктор. Нальот 15000 часа. От 1986 до 1995 г. е представител на БГА „Балкан” в република Гана.

http://pan.bg/gallery/albums/userpics/10010/272305_221726101199862_6338808_o.jpg

19. ГЮРО СЪБЕВ ДОНЧЕВ
Роден на 16 септември 1934 г. в с. Геня, Габровско.
От 1956 г. лети в НВВУ и ВНВВУ „Г. Бенковски”, 1-ви утап на Лаз-7м и Як-11, като инструктор п командир на звено (инструктор). От 1962 г. лети във 2-ри убап Каменец на МиГ-15 и МиГ-17 като командир на звено (инструктор) и заместник командир на ескадрила.От 1972 г. лети на Миг-17 и Л-29 като инспектор по безопасността на полетите в щаба на ВНВВУ Д. Митрополия. През 1977 г. по медицински причини преминава в запаса със звание подполковник. Нальот 2100 часа.

20. ГЕОРГИ НИКОЛОВ ИНДЖЕВ
Роден на 28 април 1934 г в гр. Девня. От 1956 г. лети в 22 ибап Безмер на Як-11, Як-17, Як-23 и МиГ-15, като младши пилот. От 1959 г. лети в 27 иап Балчик на МиГ-15, като старши пилот и командир на звено От 1963 г. лети в 15 иап Равнец на МиГ-17, като старши пилоти командир на звено От 1969 г. лети в ескадрилата на 15 иап в Балчик на МиГ-17, като команди р на звено и въздушно стрелкова подготовка на ескадрила. През 1971 г. преминава в запаса със звание майор. През 1975 г. лети в ССА на Ан-2.

21. ГЕОРГИ НИКОЛОВ НАЧЕВ
Роден на 09 август 1934 г. в с. Дивдядово , Шуменско.
От 1956 г.лети в НВВУ „Г. Бенковски” Д. Митрополия” , 1-ви утап на Лаз-7 м и Як-11 като инструктор.. От 1958 г. лети в 15-ти иап Равнец на МиГ-15, МиГ-17 и МиГ-21 като пеминава през всички длъжности от младши пилот до командир на полка. През 1986 г. преминава в запаса със звание полковник. Нальот 3300 часа.

22. ДИМИТЪР ТОДОРОВ КОСТОВ
Роден на 16 февруари 1935 г. в Г. Оряховица.
От 1956 г. лети в 22 ибап Безмер,на Як-11, Як-17 и Як-23. като младши пилот.През 1958 г.почива вследствие скоротечна левкимия.







23. ДИМИТЪР НИКОЛОВ КУЦАРОВ
Роден на 07 януари 1935 г. в гр. Созопол.
От 1956 г. лети в 22 иап Безмер Як-11, Як-17, Як-23 и МиГ-15, като младши пилот, старши пилот и командир на звено. От 1966 г. лети в 18 иап Доброславци на МиГ-17 и МиГ-19 като командир на звено, заместник командир на ескадрила и ръководител на полети.През 1980 преминава в запаса със звание подполковник.

24. ДИМИТЪР КРЪСТАНОВ РАНГЕЛОВ
Роден на 05 октомври 1934 г. в гр. Годеч, Софийско.
От 1956 г. лети в 43-ти иап Доброславци на Як-11, Як- 17, Як-23 и МиГ-15, като старши пилот пилот.От 1961 г. лети в 11-ти иап Габровница на МиГ-17, като старши пилот. От 1962 г. лети в 19-ти иап Граф Игнатиево на МиГ-19, като старши пилот и командир на звено.От 1970 г. лети в 16 трап Доброславци на самолет Ил-14 и Ан-24 като втори пилот. През 1972 г. преминава в запаса, като командир на звено със звание майор. От 1972 до 1986 г. лети в транспортната авиация на БГА „Балкан” на Ан-24 и Ил-18, като втори пилот и командир на самолет. Нальот 10500 часа.

25. ЕВГЕНИ БОРИСОВ ДИМИТРОВ
Роден на 09 февруари 1933 г. гр. Видин. От 1956 г. лети в 22 иап Безмер на Як-11, Як-17, Як-23, МиГ-15 и МиГ-17, като старши пилот, командир на звено и щурман на ескадрила. От 1967 г. лети в 1-ви уап в Щръклево, на Л-29 , като командир на звено (инструктор), щурман на ескадрила и щурман на полк. През 1979 г. преминава в запаса, със звание подполковник. Нальот 2500 часа.

26. ЕВЛОГИ ЙОРДАНОВ НИКОЛОВ
Роден на 29 септември 1934 г. в с. Долна мелна, Монтанско.
От1956 г лети в 43 иап Доброславци на Як-11 Як-17, Як-23 и МиГ-15, като младши и старши пилот.
Загива на 26 август 1960 г. със самолет МиГ-15, при излитане, вследствие завъртане на баката на 90 градуса.


27. ЖЕЛЬО ЙОРДАНОВ МАЛИНОВ
Роден на 16 юли 1935 г. с. Панайот Волов, Шуменско. От 1956 г. лети в 22 ибап Безмер, на Як-11, Як- 17 и Як-23, като младши и старши пилот.От 1959 г. лети в 27 иап Балчик на МиГ-17, като старши пилот и командир на звено. От 1964 г. лети в 15 иап Равнец на МиГ-17 , като, командир на звено От 1967 г. лети в 19 иап Гр.Игнатиево на МиГ-19 като зам. командир на ескадрила и щурман на полк.През 1978 г. преминава в запаса със звание подполковник. Нальот 2300 часа.

28. ЗЛАТАН ИВАНОВ ЖЕЛЯЗКОВ
Роден на 25 януари 1931 г. в с. Православ, Първомайско.
От 1956 г.лети в 25-ти иап Гр. Игнатиево на МиГ-15 и МиГ-17, като младши пилот, старши пилот и командир на звено.
От 1959 г.лети в 25 ибап Гр. Игнатиево и Чешнегирово на МиГ-17 като командир на звено и заместник на ескадрила.През 1967 г. по желание изпълнява катапултирания от самолети МиГ-15 с изтекъл ресурс, които са използвани като мишени за прехвати и реални стрелби с ракети. На 21 юни 1969 г.загива със самолет МиГ-17, при изпълнение на нискополетна задача над море,, със звание капитан.

29. ИВАЙЛО МАРИНОВ ГЛАВЧЕВ
Роден на 09 октомври 1933 г. в с. Остров, Оряховско.
От 1956 г. лети в 25-ти иап Гр. Игнатиево МиГ-15, като младши пилот. От 1959 лети в 21 иап Узунджово на МиГ-19 като младши и старши пилот.От 1964 г. лети в 44 вап Пловдив на Ми-4и и Ми-8 като командир на звено.През 1972 г. преминава в запаса със звание майор. От 1972 до 1976 г. лети в ССА на вертолет Ка-26. Нальот 8970 часа.

30. ИВАН ЗЛАТАНОВ ГОТЕВ
Роден на 05 февруари 1934 г. с. Кръстевич, Пловдивско.
От 1956 г. лети в 43-ти иап Доброславци, на Як-11 , Як-17 , Як-23 и МиГ-15, като младши пилот. От 1961 г. лети в 19-ти иап Граф Игнатиево на МиГ-19 и МиГ-21, като командир на звено. От 1973 г е летец изпитател на МиГ-19 и МиГ-21 в авио ремонтния завод „Г.Димитров” Пловдив.През 1983 г. преминава в запаса със звание полковник.

31. ИВАН ПЕТКОВ МЛАДЕНОВ
Роден на 07 август 1935 г.в с Писарово Плевенско.
От 1956 г. лети в 25-ти иап Граф Игнатиево МиГ-15, като младши пилот. От 1959 г. лети в 19-ти иап Граф Игнатиево на МиГ-19, като старши пилот и командир на звено. През 1967 г. преминава в запаса със звание капитан.От 1967 г. лети в ССА на Ан-2 и Зет-37. От 175 до 1985 г. лети в БГА „Балкан” на Ан-24 и на Ту-154.. Нальот 10000 часа
32. ИВАН ЯНКОВ КАСАБОВ
Роден на 06 юли 1933 г. в гр. Бургас.
От 1956 г.лети в НВВУ „Г. Бенковски” на летище Д. Митрополия на Лаз-7м като инструктор.През м. август 1957 г е уволнен със звание лейтенант.От 1966 г. лети в ССА на Зет-37. Участва в задгранични акции за агрохимическа работа.Загива на 17.02.1975 г.

33. ИВАН НИКОЛОВ МИШЕВ
Роден 10 януари 1934 г. в с. Стъргел, Пирдопско..От 1956 г. лети в 43 иап Доброславци на 11,Як-17 и Як-23,като младши пилот. Загива на 12.07 1958 г.


image

34. ИВАН РАЙКОВ ТОДОРОВ
Роден на 10 март 1933 г. в с. Ливада, Бургаско;
От 1956 г.лети в НВВУ „ Г. Бенковски”, 1-ви утап на Лаз- 7м и Як-11 като инструктор..От 1958 г. лети в 27-ми иап Балчик на Миг-15 като младши и старши пилот. От 1963 г. лети в 15-ти иап Равнец на МиГ-15, МиГ-17 и МиГ-21, като старши пилот, командир на звено, зам. командир на ескадрила и командир на ескадрила. От 1969 г. е слушател в академия „Ю. Гагарин”в Монино, Москва. От 1972 г.лети в 15-и иап Равнец на Миг-21 като заместник командир и командир на авиополка. От 1979 г. е старши инспектор в щаба на ВВС.На 19-ти март 1985 г. поради отказ на с УМиГ-21. се катапултира. От силния вятър при приземяването получава сериозни контузии ”. Същата година преминава в запаса със звание полковник. Нальот 3720 часа.

35. КИРИЛ ЗАРКОВ БОТЕВ
Роден на 05 април 1934 г. гр. София.
От 1956 г. лети в НВВУ „Г. Бенковски” 1-ви утап, на Лаз-7м и Як-11 като инструктор. От 1958 г. лети в 21-иап Узунджово на МиГ-15 като младши пилот. От 1959 г.лети в 25 ибап Чешнегирово, на МиГ-17, като зам. командир на звено и командир на звено.От 1963 г. е слушател във военна академия „Г.С.Раковски” София. От 1966 г.лети в 25 ибап Чешнегирово, на МиГ-17 като командир на ескадрила, началник на въздушно стрелкова подготовка на полк и началник щаб на полка. От 1972 г. е преподавател във военна академия „Г.С.Раковски” София.и лети на МиГ-17. През 1983 г. преминава в запаса със звание полковник. Нальот 2000 часа.

36. КИРИЛ ГЕОРГИЕВ ДИМОВ
Роден на 24-ти ноември 1933 г. в гр. София.
От 1956 г.лети в 43 иап Доброславци, на Як-11, Як-17 и Як-23, като младши пилот. През 1958 г. е съкратен със звание лейтенант. Завършва висше образование в МЕИ. От 1963 г. лети в БГА „Балкан” на Ан-2, Ил-14 и Ту-134.като втори пилот, командир на самолет и командир на звено. Прекратява летателната си дейност през 1987 г. Нальот 16500 часа.

37. КОЛЬО СЛАВОВ КОЛЕВ
Роден на 25 април 1934 г. с. Кирилово, Ст. Загорско.
От 1956 г. лети в 25 иап Гр. Игнатиево, на МиГ-15, като младши пилот.От 1959 г. лети в 21 иап Узунджово на МиГ-19, като младши пилот, старши пилот, командир на звено и зам. командир на ескадрила.От 1968 е слушател във В.А.„Г. С. Раковски” София. От 1971 г.лети в 1-ви уап към ВНВВУ Д. Митрополия на Л-29, като зам. командир на авиополка.От 1973 г. лети в авиоремонтен завод „Мургаш”на Л-29, Л-39 и Ан-2. като летец изпитател и началник на служба „летателно изпитателна”към завода. През 1992 г. преминава в запаса със звание полковник.

38. КОСТАДИН ДИМИТРОВ КЪНЕВ
Роден на 03 март 1934 г. гр. Кюстенджа, (Румъния), живял в Палици, Еленско.
От 1956 г.лети на Як-11, Як-17 и Як-23 като младши пилот. От 1961 г. пети в 44 вап Пловдив на Ми-2, Ми-8 като вори пилот. Загива на 07 февруари 1972 г.при полет нощем сложни метеорологични условия с вертолет Ми-4.

39. КИРИЛ ГЕОРГИЕВ ТРИЧКОВ
Роден на 16 май 1933 г. в с. Ярловци, Софийско.
От 1956 г.лети в 43-ти иап Доброславци, Як-11, Як-17, Як-23 и МиГ-15, като младши и старши пилот.От 1961 г. лети в 19 иап Граф Игнатиево на МиГ-19. като старши пилот. От 1962 г. лети в 21-ви иап Узунджово, като командир на звено на МиГ-19. От 1964 г. лети в 18 иап Доброславци на МиГ-19, като командир на звено. През 1974 г. след лечение на очите, преминава в запаса със звание майор. Нальот 1700 часа.

40. МИХАИЛ ИВАНОВ ЗИНОВИЕВ
Роден на 08 ноември 1935 г. гр. Пловдив.
От 1956 г.лети в 25-ти иап Граф Игнатиево, на МиГ-15, като старши пилот. От 1959 г. лети в 19-ти иап Граф Игнатиево, на МиГ-19, като командир на звено и щурман на ескадрила. От 1966 г. лети в 25-ти ибап Чешнегирово на Миг-17, като щурман на полк. От 1973 г. е инспектор в щурманския отдел на корпуса. Лети на Миг-17. През 1974 г. преминава в запаса,със звание подполковник.
От 1974 до 1978 г.лети в ССА. Изявен авиационен поет

41. МИХАИЛ ГЕОРГИЕВ КОЛЕВ
Роден на 28 август 1935 г. с. Каравелово, Ново Пазарско. От 1956 г. лети в 22 ибап Безмер на Як-11, Як-17, Як-23, като младши пилот. От 1959 г. лети в 26 иап Балчик на МиГ-15 като зам. командир и командир на звено. От 1963 г. . лети в 15 иап Равнец на МиГ-17 като командир на звено и зам. командир на ескадрила. От 1963 г. лети на летище Балчик на МиГ-17 , като зам. командир на ескадрила към 15 иап. От 1970 г. е слушател във ВА „Г.С. Раковски” София. От 1973 г лети в 26 рап Добрич, на МиГ-17 като зам. командир на полка. През 1978 г. преминава в запаса със звание подполковник. Нальот 2000 часа.

42. МАРИН КИРИЛОВ МАРИНОВ
Роден на 06 февруари 1932 г. в с Лиляк, Търговищко.
От 1956 г. лети в НВВУ и ВНВВУ „Г. Бенковски” 1-ви утап на Лаз-7м и Як-11 като инструктор и командир на звено (инструктор). От 1961 г. лети на „Пчолка” и „Морава” към щаба на ВНВВУ „Г. Бенковски” Д. Митрополия. През 1974 г. преминава в запаса със звание майор. От 1975 до 1985 г. лети в ССА отряд Плевен на Ан-2

43. МИХАИЛ КРАЧУНОВ МИХАЙЛОВ
Роден на 22-ри февруари 1933 г. с. Брестовене, Разградско. От 1956 г.лети в 43 иап Доброславци, и на Як-11, Як-17, Як-23 и МиГ-15, като старши пилот.От 1960 г. лети в 21-иап Узунджово на МиГ-19, като старши пилот и командир на звено. От 1967 г. лети в 16 трап Доброславци на”Морава”, Ан-2 и Ан-24,като командир на самолет и командир на звено. През 1975 г. преминава в запаса със звание подполковник .От 1975г.. лети в БГА „Балкан” на Ан-24 и Ан-12, като втори пилот, командир на самолет и командир на отряд. През 1992 г. лети във фирма „Сиджи еър”, като главен пилот. Нальот 10400 часа.

44. МАРИН СТОЙКОВ УРУШКИ
Роден на 31 януари 1935 г. в гр. Угърчин, Ловешко.
От 1956 г. лети в 25 иап Гр. Игнатиево, на МиГ-15, като младши пилот. От 1959 г. лети в 21 иап Узунджово на МиГ-19, като младши пилот.От 1963 г. лети в 18 иап Гр. Игнатиево на МиГ-19, като командир на звено, заместник командир на ескадрила, инспектор техника на пилотиране и ръководител на полети. През 1978 г. преминава в запаса със звание подполковник.От 1980 до 1991 г. лети в ССА на Ан-2, като командир на самолет. Нальот 6000 часа.

45. МИЛАН СТОЯНОВ ХРИСТОВ
Роден на 15 май 1933 г. в с. Свобода, Чирпанско.
От 1956 г.лети в 25 иап Безмер, на Як-11, Як-17, Як-23, МиГ-15 и Миг-17, като младши пилот , старши пилот, командир на звено, зам. командир на ескадрила и командир на ескадрила. От 1969 г. е слушател във военна академия „Г. С. Раковски” София. През 1972 г. лети в 25 ибап Чешнегирово на МиГ- 17 като заместник командир на полка. От 1973 г. лети в 22 ибап Безмер. на Миг-17 като командир на авиополка.От 1978 г. е в щаба на ПВО и ВВС като заместник главен щурман на ВВС, заместник началник на инспекция безопасност на полетите, началник на инспекция безопасност на полетите и началник на бойна подготовка на ВВС. Лети на МиГ-17 и Су-22м4. През 1990 г. преминава в запаса със звание полковник. Нальот 3150 часа

46. НИКОЛА ДИМИТРОВ ГЕОРГИЕВ
Роден на 21. 07. 1932 г. в с. Бая (Румъния), живял в Ген. Тошево.От 1956 г. лети в 22 ибап Безмер,
на Як-11, Як-17, Як-23, МиГ-15 и МиГ-17, като младши пилот, старши пилот и командир на звено.През 1971 г. преминава в запаса със звание майор.


47. НИНО ТОДОРОВ НИНОВ
Роден на 04 юни 1934 г. с. Тлачене, Врачанско.
.От 1956 г. лети в НВВУ и ВНВВУ „Г. Бенковски” Д. Митрополия. 1-ви утап на Лаз-7м и Як-11. като инструктор и командир на звено (инструктор). От 1962 г. лети във 2-ри убап Каменец на МиГ-15 и МиГ-17 като командир на звено (инструктор). От 1970 г. лети в Д. Митрополия на Л-29 като щурман на ескадрила, зам. командир на ескадрила, командир на ескадрила и щурман на полк. От 1978 г.лети на Л-29 и Л-39 като помощник щурман на ВНВВУ „Г. Бенковски”.През 1992 г. преминава в запаса със звание полковник. Нальот 6331 часа




48. НЕЙЧО КОЛЕВ ПЕХЛИВАНОВ
Роден на 12 февруари 1935 г. в с. Троян Хасковско.
От 1956 г. лети в 25-ти иап Граф Игнатиево на МиГ-15 като младши пилот. От 1959 г.лети в 19-иап Граф Игнатиево на МиГ-19 като старши пилот, командир на звено и зам. командир на ескадрила.През 1971 г. преминава в запаса със звание подполковник.От 1971 г. лети в БГА „Балкан” на Ан-24 и Ту-154, като втори пилот, командир и инструктор. От 1990 до 1995 г. лети като главен пилот на „ЕР ВИА”. Нальот 17600 часа.

49. ПЕТЪР ДИМИТРОВ ИВАНОВ
Роден на 28 юни 1935 г. с. Расово, Монтанско.
От 1956 г. Лети в НВВУ и ВНВВУ „Г. Бенковски” Д. Митрополия , 1-ви утап, Лаз-7м, и Як-11, като командир на звено (инструктор). От 1969 г. лети в 1 уап Щръклево на Л-29 като командир на звено (инструктор). От 1973 г. лети в 3-ти уап Д.Митрополия на Л-29 като заместник командир на ескадрила и ръководител на полети. През 1979 г. преминава в запаса със звание подполковник.От 1979 до 1989 г. лети в ССА, Плевен, на Ан-2. Нальот 8500 часа.

50. ПАНАЙОТ ВАСИЛЕВ КЕРЕМЕДЧИЕВ
Роден на 27 февруари 1934 г. в гр. Ямбол.
От 1956 г. лети в 22 иап Безмер на Як-11, Як-17, Як-23, МиГ-15 и МиГ-17 като младши пилот, старши пилот и командир на звено. От 1968 г. лети в 18 иап Доброславци на МиГ-17 , като командир на звено. През 1973 г. преминава в запаса със звание майор. От 1974 до 1995 г лети в БГА „Балкан”, на Ан-24, Ил-14, Ан-12, Ил-18 като втори пилот, командир на самолет, командир на звено и инструктор. Нальот 1500 часа.

51. ПАНАЙОТ МАРИНОВ КРЪЧМАРОВ
Роден на 12.04.1935 г. с. Ивански, Шуменско.
От 1956 г. лети в 25 иап Гр. Игнатиево на МиГ-15, като младши пилот. От 1959 г. лети в 21 иап Узунджово на МиГ-19, като младши пилот, старши пилот и командир на звено. От 1964 г. лети в 19 иап Гр. Игнатиево на МиГ-19 като командир на звено. През 1972 г. преминава в запаса със звание майор. От 1973 до.1979 г. лети в ССА на вертолет Ми-2. На 06.06.1979 г. загива с вертолет Ми-2.


52. ПЕНЧО ВАСИЛЕВ ПЕНЧЕВ
Роден на 27 февруари 1933 г. в гр. Русе.
От 1956 г. лети в 25 иап Граф Игнатиево, на МиГ-15 като старши пилот. От 1960 г е ръководител на кацане в 19 иап и лети на УМиГ-15.Прекратява летателната дейност през 1977 г. с нальот 600 часа. От 1977 до 1982 г. е „оперативен дежурен”в центъра за бойно управление на 10-ти САК Пловдив. От 1982 до 1992 г. е началник на центъра за бойно управление – фронтова авиация към 3-та Армия. Преминава в запаса през 1992 г. със звание полковник.

53. РУСИ КОСТАДИНОВ ГЕОРГИЕВ
Роден на 14 октомври 1934 г. в с. Леденик, В. Търновско.
От 1956 г. лети в 43-ти иап Граф Игнатиево на МиГ-15. като младши пилот. От 1959 г. лети в 19-ти иап Граф Игнатиево на МиГ-19 като старши пилот и командир на звено.. През 1969 г. поради заболяване на очите е назначен на земна работа, като ръководител на кацане на системата РСП. През 1974г. преминава в запаса със звание майор.

54. РУСИ ЙОРДАНОВ МИХАЙЛОВ
Роден на 30 ноември 1934 г. в с. Младово, Сливенско.
От 1956 г. лети в 22-ри ибап Безмер на Як-11, Як-17, Як-23, МиГ-15 и МиГ-17 като младши пилот, старши пилот, командир на звено и зам. командир на ескадрила. От 1970 г.. е слушател във военна академия в гр. Москва От 1974 г.лети в 25-ти ибап Чешнегирово МиГ-17 като заместник командир и командир на авиополка. От 1980 г. е помощник командващ на 2-ра Армия по авиацията.Лети на МиГ-17. През 1990 г преминава в запаса със звание полковник.Нальот 2000 часа.

55. СТРАШИМИР КРУМОВ НИКОЛОВ
Роден на 23-ти януари 1931 г. в гр. Радомир.
От 1956 г лети в 18-ти иап Доброславци на Як-17, Як-23 и МиГ-15 като старши пилот и зам. командир на звено.През 1960 г е съкратен със звание старши лейтенант.От 1961 г. лети в ССА . От 1963 г. постъпва в БГА „Балкан” като ръководител на полети.От 1963 до 1969 г... лети в БГА „Балкан” на Ил-14 и Ан-24 и Ил-18. Нальот 14200 часа.

56. СПАС ИВАНОВ ЧАРАЛОЗОВ
Роден на 22 април 1933 г. с. Хаджи Димитрово, Ст. Загорско. От 1956 г. лети в 25 иап Гр. Игнатиево като старши пилот. От 1959 г. лети в 21 иап Узунджово на самолет МиГ-19 като младши пилот, старши пилот, зам. к-р на звено, командир на звено, щурман на ескадрила, зам. командир на ескадрила и ръководител на полети. През 1972 г. преминава в запаса. От 1972 до 1985 г. лети в ССА на Ан-2 и Зет-37. Нальот 7100 часа.

57. СПАС ТОДОРОВ ШИНДАРОВ
Роден на 29.05.1932г. в гр. Панагюрище.
От 1956 т. лети в 25-ти иап Граф Игнатиево на МиГ-15 като старши пилот. От 1959 г. лети в 19-ти иап Граф Игнатиево на МиГ-19 като старши пилот, командир на звено, заместник. командир на ескадрила и командир на ескадрила. Загива на 25 април 1969 г.

58. СТЕФАН ПЕТРОВ АРНАУДОВ
Роден на 18 ноември 1935 г. в гр. Ямбол.
От 1956 г. лети в 22 ибап Безмер на Як-11, Як-17, Як-23 и МиГ-15 като младши и старши пилот. От 1960 г. лети на свързочен самолет към щаба на изтребителната дивизия Ямбол , 2 ПВО бригада и Балчик. От 1965 г. лети в Балчик на МиГ-17, като командир на звено. От 1970 г. лети в 22 ибап Безмер на МиГ-17, като щурман на ескадрила и командир на ескадрила. От 1978 е старши помощник по Бойна подготовка към 2-ра ПВО дивизия Ямбол. Лети на на МиГ-17. През 1990 г. преминава в запаса с чин подполковник. Нальот 3350 часа.

59. СТОЯН ЙОНЕВ АТАНАСОВ
Роден на 26 февруари 1936 г. в София.
От 1956 г. лети в 43-ти иап Доброславци на Як-11, Як-17 , Як-23 , и МиГ-15, като старши пилот. От 1961 г. . лети в 11-ти иап Габровница, на МиГ-17, като старши пилот.
От 1962 г.лети в 21-ви иап Узунджово на МигГ-19, като старши пилот и командир на звено.От 1969 г. лети в 16 трап на Ил-14 и Ан-24, като командир на самолет. През 1973 г. преминава в запаса със звание майор.От 1973 до 1996 г. лети в БГА „Балкан” на Ил-14, Ан-24 и Ил-18, като втори пилот, командир на самолет, инструктор и командир.на отряд Ил-18. Нальот 12000 часа,

60. СТЕФАН ИВАНОВ ДОСЕВ
Роден на 02 февруари 1934 г. с. Върбовка, В. Търновско.
От 1956 г.лети в 43-ти иап Доброславци на Як-11, Як-17, Як-23 и МиГ-15. като младши и старши пилот.От 1961 г. лети в 19-ти иап Гр.Игнатиево на МиГ-19 и МиГ-21 като старши пилот, командир на звено, зам. командир на ескадрила, инспектор техника на пилотиране на полк и заместник командир на полк.От 1975 г. лети на МиГ-21 като инспектор техника на пилотиране на 10 САК Пловдив. През 1989 г. преминава в запаса със звание полковник. Нальот 3200 часа.

61. СТЕФАН ЗАФИРОВ ЗАФИРОВ
Роден на 03 март 1934 г. гр. Варна.
От 1956 г. лети в НВВУ и ВНВВУ „Г. Бенковски” в Д.Митрополия, 1-ви утап на Лаз-7м и Як, като инструктор и командир на звено.. (инструктор). От 1962 г.лети във 2-ри убап Каменец, на МиГ-15 и МиГ-17 като командир на звено (Инструктор). От 1967 г. лети в 1-ви уап на ВНВВУ „Г.Бенковски” на летище Щръклево, на Л-29 като щурман на ескадрила, командир на ескадрила и заместник командир на полк. През 1975 г. преминава в запаса като заместник командир на полк със звание подполковник.Нальот 2200 часа.

62. СТОЙКО СТОЯНОВ КЮЧУКОВ
Роден на 30 август 1935 г. в гр. Елена, В. Търновско.
От 1956 г. лети в 25- иап Гр. Игнатиево на МиГ-15 като младши пилот.От 1959 г. лети в 21 иап Узунджово на МиГ-19 като старши пилот, командир на звено и зам. командир на ескадрила. От 1968 г. лети в 25 рап Толбухин на МиГ-21 като щурман на ескадрила.През 1971 г. преминава в запаса със звание майор.От 1972 до 1988 г. лети в ССА в авио отряд Толбухин на самолет Ан-2. Нальот 9000 часа.

63. СТОЯН КЪНЕВ МАТЕВ
Роден на 03 септември 1935 г. в с. Ябълчево, Бургаско.
От 1956 г. лети в 43-ти иап Доброславци на Як-11 Як-17 и Як-23, като старши пилот. От 1959 г лети в 16 трап Доброславци на Ли-2 и Ил-14, като втори пилот и командир на самолет. През 1974 г. преминава в запаса със звание майор. От 1974 до 1994 г. лети в БГА „Балкан”, като втори пилот, командир на самолет и инструктор на Ил-14, Ту-134 Ту- 154 като втори пилот, командир на самолет, командир на звено и инспектор към транспортна авиация. През 1994 и 1995 г. година лети в авиокомпания „АК-ВИА”, като главен пилот. Нальот 11600 часа.

64. СТАНКО ИВАНОВ СТАНКОВ
Роден на 02 ноември 1935 т. в с. Генерал Николаево, Пловдивско. От 1956 г. лети в 25-ти иап Граф Игнатиево на МиГ-15 като младши пилот. От 1959 г. лети в 19 иап Граф Игнатиево на МиГ-19 като младши пилот, старши пилот и командир на звено. През 1967 г. преминава в запаса със звание майор.От 1968 . до декември 1990 г. лети в ССА на Ан-2 и Зет-37. Нальот 10000 часа.

65. СТОЯН ВЪРБАНОВ СТОЯНОВ
Роден на 31 май 1934 г. в с. Кюлевча, Шуменско.
От 1956 г.лети в НВВУ и ВНВВУ „Г. Бенковски”, Д. Митрополия. в 1-ви утап, на Лаз- 7м и Як-11, като инструктор и командир на звено (инструктор). От 1962 г. лети. във 2-ри убап Каменец, на МиГ-15 и МиГ-17, като командир на звено (инструктор).. От 1977 г. лети в 3-ти уап Щръклево на Л-29 като командир на звено (инструктор) , заместник командир на ескадрила и ръководител на полети. През 1979 г.преминава в запаса със звание подполковник.Нальот 3640 часа.

66. ТОДОР МИХАЙЛОВ ЧОЛАКОВ
Роден на 10 август 1934 г. в гр. Варна.
От 1956 г. лети в 22-ри ибап Безмер на МиГ-15, като младши пилот. От 1959 г. лети в 27 иап Балчик на МиГ-17, като старши пилот и заместник командир на звено. От 1963 г. лети в 15-ти иап Равнец на МиГ-17, като командир на звено. От 1971 г. лети в летище Балчик, като зам. командир на ескадрила и ръководител на полети. .През 1979 г. преминава в запаса със звание подполковник. От 1980 до 1990 г. лети в ССА на самолет Ан-2. Нальот 7700 часа.

67. ФЕРДИНАНД СЪБЕВ ИЛИЕВ
Роден на 20. април 1934 г. в с. Писарово, Ново Пазарско.
От 1956 г. лети в 22 иап Безмер на Як-11, Як-17 и Як-23 като младши пилот.През 1961 г. е уволнен със звание ст. лейтенант. Лети в ССА.



68. ЦВЕТАН ГЕРГОВ СТОЙНОВСКИ
Роден на 16 юни 1935 г. с. Борован, Врачанско.
От 1956 г.лети в НВВУ и ВНВВУ „Г. Бенковски” в 1-ви утап на Лаз-7м и Як-11, като инструктор и командир на звено. От 1962 г.лети във 2-ри убап Каменец, на МиГ-15 и МиГ-17 и в Д.Митрополия на Миг-15 и Л-29, като командир на звено (инструктор). От 1967 г лети в 1-ви уап Щръклево на Л-29, като секретар на партийния комитет. От 1970 г. е слушател във Военна академия в Москва. От 1974 г лети в 15 иап Равнец на МиГ-17 като заместник командир на полка. През 1978 г. лети 3-ти уап Д Митрополия, като зам. командир на полка. От октомври 1978г. лети в ОСО (Организация за съдействие на отбраната) на Тренер, Злин, Гаврон, Вилга и Ан-2 като началник на Централния аероклуб, генерален секретар на българската авиационна федерация, старши инспекто, заместник началник на отдел „Въздушна подготовка и въздушни спортове”. През 1990 г. преминава в запаса със звание полковник. Нальот 3750 часа.

Извадките от книгата „Небесните пътеки на випуск 1956 г. посвещавам на съвипускниците, по случай 65 годишнината на Випуска.
о.з. полковник Ц. Стойновски



Навигирайте с бутоните под снимката, за да разгледате галерията!


20 НОЕМВРИ: 66 ГОДИНИ ОТ ПРОИЗВОДСТВОТО НА ВИПУСК 1956 НА НВВУ "ГЕОРГИ БЕНКОВСКИ"!

ПРЕДИШНА СНИМКА 1/3 СЛЕДВАЩА СНИМКА

loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка