Горещи новини
- CNN научи за ускорени доставки на оръжия от САЩ за Киев преди пристигането на Тръмп
- Политолог: САЩ не са в състояние да поддържат конфликти на няколко фронта
- Military Watch Magazine: САЩ искат да предоставят на ВСУ оръжия и оборудване от Сирия
- Военен кореспондент разказа за решение на спецчастите на КНДР да не вземат пленници край Курск
- Разкриха подробности за бягството на Асад от Сирия
- ВВС, Украйна за руската атака : свалени са 161 вражески цели, F-16 работеха ефективно
- Reuters: Загубата на Красноармейск ще бъде една от най-големите за украинските въоръжени сили
- Reuters: Военните в Сирия назоваха причините за свалянето на Асад
- Русия с "Искандер" и "Кинжал" нанесе масирани удари по Украйна. Сред целите е и военно летище в Киев
- Станаха известни подробности за масирания удар по Украйна /СНИМКИ/
pan.bg
Източник: fligtzone.com, Зорница Буковска
Историята на Летище Силистра започва на 27 ноември 1970 г., когато е извършен първият пътнически полет. Самолетът е Ил-14, а командир – Жельо Касъров. Първите пътнически полети са започнали още през 1968 г. от малката писта в близост до с. Калипетрово със самолет Ан-14 „Пчолка“. На борда е имало 8 пътници.
Тези полети са използвани за превоз на пътници от Силистра до летище Варна, а оттам чрез полетите от Варна до София. Първите полети от летище Силистра се изпълняват чрез самолет Ил-1, превозващ 32 пътници. С този тип самолет са изпълнявани полети до София близо 2 години. През 1973 г. след излизането му от експлоатация и нарасналият пътнически поток е заменен от АН-24 – турбовитлов, превозващ 48 пътници. Цените на билетите тогава са на стойност 14,60 лв.
През 1980 г., Летище Силистра започва да изпълнява нов вид дейност – товарни полети, свързана с олимпиадата в Москва. Те се осъществяваха със самолети Ан -12 с 12 тона полезен товар и Ил-76 с 40 тона полезен товар. През първите години дейността се развива много успешно и се достига до 3 200 тона износ. В последствие износът започна да намалява поради вътрешнополитически причини и е прекратен. В следващите години остава дейността за превоз на пътници, като стойността на билетите до София бяха със стойност 22,00 лв.
През 1974 г., след откриването на жп гарата стойността на билетите за самолетен превоз и жп превоз са с няколко лева разлика. През цялото време на експлоатация на летището пътникопотокът е обслужван с два полета – един сутрин и един вечер. През 1983 г. започва строителството на нова приемна сграда с ПИК по проект на арх. Милко Бечев, която е завършена през 1993 г., но така и не е използвана поради структурни промени в СО БГА-Балкан. Тогава са прекратени полетите с авиокомпания Балкан. Започва обслужването на пътниците с авиокомпания Хемус – ЕР, които се изпълняват до 1995г. Тогава са преустановени пътническите полети до летище Силистра.
Следват години на трудности, през които се обслужват само санитарни полети и полети на учебния център до закриването на летището на 1 юни 2000 г. С решение на Министерския съвет собствеността на летище Силистра бе прехвърлена на областната управа, която не успя да възстанови за летателна дейност и бе принудена да я приватизира.
Източник: fligtzone.com, Зорница Буковска
Историята на Летище Силистра започва на 27 ноември 1970 г., когато е извършен първият пътнически полет. Самолетът е Ил-14, а командир – Жельо Касъров. Първите пътнически полети са започнали още през 1968 г. от малката писта в близост до с. Калипетрово със самолет Ан-14 „Пчолка“. На борда е имало 8 пътници.
Тези полети са използвани за превоз на пътници от Силистра до летище Варна, а оттам чрез полетите от Варна до София. Първите полети от летище Силистра се изпълняват чрез самолет Ил-1, превозващ 32 пътници. С този тип самолет са изпълнявани полети до София близо 2 години. През 1973 г. след излизането му от експлоатация и нарасналият пътнически поток е заменен от АН-24 – турбовитлов, превозващ 48 пътници. Цените на билетите тогава са на стойност 14,60 лв.
През 1980 г., Летище Силистра започва да изпълнява нов вид дейност – товарни полети, свързана с олимпиадата в Москва. Те се осъществяваха със самолети Ан -12 с 12 тона полезен товар и Ил-76 с 40 тона полезен товар. През първите години дейността се развива много успешно и се достига до 3 200 тона износ. В последствие износът започна да намалява поради вътрешнополитически причини и е прекратен. В следващите години остава дейността за превоз на пътници, като стойността на билетите до София бяха със стойност 22,00 лв.
През 1974 г., след откриването на жп гарата стойността на билетите за самолетен превоз и жп превоз са с няколко лева разлика. През цялото време на експлоатация на летището пътникопотокът е обслужван с два полета – един сутрин и един вечер. През 1983 г. започва строителството на нова приемна сграда с ПИК по проект на арх. Милко Бечев, която е завършена през 1993 г., но така и не е използвана поради структурни промени в СО БГА-Балкан. Тогава са прекратени полетите с авиокомпания Балкан. Започва обслужването на пътниците с авиокомпания Хемус – ЕР, които се изпълняват до 1995г. Тогава са преустановени пътническите полети до летище Силистра.
Следват години на трудности, през които се обслужват само санитарни полети и полети на учебния център до закриването на летището на 1 юни 2000 г. С решение на Министерския съвет собствеността на летище Силистра бе прехвърлена на областната управа, която не успя да възстанови за летателна дейност и бе принудена да я приватизира.
Други публикации
Напиши коментар