Горещи новини
- NBC News: Администрацията на Тръмп разработва план за преселване на милион палестинци от Газа в Либия
- Anadolu: Израел обяви за началото на атаки, насочени към „установяване на постоянна окупация на Газа“
- Ирак ще предостави милиони долари за възстановяване на ивицата Газа и Ливан
- /ВИДЕО/: Тръмп се съмнява в способността на Русия и Украйна да сключат сделка без негово участие
- Ердоган: Турция ще положи усилия за продължаване на преговорите за Украйна
- Туркменистан предлага на ислямските страни да създадат единен енергиен пояс в Евразия
- МО на РФ: Руските въоръжени сили освободиха Александропол в ДНР
- Какво е F-55? Експерти обсъждат жизнеспособността на идеята на Тръмп за двумоторен F-35
- Telegraph: Срещата на Тръмп с Путин е най-лошият кошмар за Украйна
- ДППИ официално стартира рехабилитацията на стария вълнолом в Бургас

Спирдон Спирдонов
Г-н комодор, какво е участието на ВВМУ в разработването на проекта за строителство на многофункционален патрулен кораб за българските ВВС?
Нашият принос е развиването на идеята за необходимостта от такива платформи. В блок „Хан Аспарух” има между 100 и 500 млрд. куб. м. газ. А по някои оценки, визирам проф. Георгиев от СУ, има и петрол. Консумацията на България в момента е около 3 милиарда годишно. Успешното сондиране, което се очаква да се случи, ще означава, според прогнозите, един век сигурност при това състояние на икономиката. Тези ресурси трябва да бъдат пазени. ВМС на всички държави и от запад, и от изток се занимават основно с това.Основните противоречия, давам пример с Южно - Китайско море, пак са свързани с това. Нашите ВМС трябва да разполагат с няколко такива платформи, за да може една от тях да стои 24 часа в този район, който е 200-300 км отдалечен от брега. Там никой друг, освен кораб на ВМС, не може да оперира. Корабите на Гранична полиция нямат тази мореходност. Това беше твърдата наша обосновка, по която работихме доста сериозно. Създадохме и един перспективен модел на кораб на базата на наши симулационни комплекси и на възможността да създаваме модели на кораби на тях. Мои колеги участваха и в съвместната работна група с Института по отбрана и ВМС за формиране на тактико-техническото задание за новия кораб.
Как бихте участвали в проекта след неговото одобрение от парламента, ако бъдете потърсени?
Ние сме готови след избора на потенциалния корабостроител да създадем реален модел на този кораб на основата на нашия симулационен комплекс. И да започнем отработване на управлението на този кораб с екипажа, когато самият кораб се строи. Имаме възможности за работа от гледна точка на интегриране на някои от системите му. Това обаче силно зависи от избора на съответната комисия, т.е. кой ще строи кораба, кой ще бъде доставчик на бойната информационна система и т.н. Що се отнася до въоръжението, което ще бъде класическо натовско, там алтернативите не са чак толкова различни.
Новият кораб ще наложи ли промяна на програмите за подготовка на курсантите?
Категорично! Нашата амбиция е още със започването на строителството на новия кораб да създадем модел на неговата комбат мениджмънтска система в училището. Нашите курсанти трябва да бъдат обучени за експлоатация на отделни елементи на новия кораб. Бих дал пример с това, което направихме за механиците на фрегатите тип „Вилинген”. Купихме специален модел на една новозеландска фрегата, която е много близка, като форма на архитектура до „Вилинген” и има абсолютно аналогична енергетична уредба. В момента нашите курсанти по специалността „Корабни машини и механизми”отработват управление на електричната уредба на „Влинген” още, докато са в училище.
Един въпрос извън темата за патрулния кораб - ще има ли промяна на таксите за обучение на студентите?
Този въпрос за нас е изключително актуален. Буквално преди няколко седмици от ИА „Морска администрация” ни бе предоставен регламент на новото съдържание на образование на студентите в съответствие с последните изменения на документите за подготовка и освидетелстване на морските лица. Беше детайлизиран форматът на новото обучение. На базата на тези промени сме длъжни да прибавим няколко квалификационни курса, чиято пазарна стойност е над 2000 лв. Ние търсим различни решения за реализиране на новото обучение. Ще предложим две възможности за нашите студенти – с допълнително обучение, което ще наложи по-големи такси или оставане на старата система. Това е съгласувано с морската администрация и с Министерството на образованието и науката. Един от фундаменталните проблеми, който стои както пред морското, така и пред авиационното, образование са много ниските коефициенти на формиране на таксите. В момента нашите студенти за цялото си обучение плащат под 4 000 лв. Т.е. с една заплата плащаш цялото си образование. Това го няма никъде. otbrana
Други публикации
Напиши коментар
Медникаров е в София във връзка с празника на морското училище ?!?!
А мекети да не бързат да правят - има време тиквата да се "премисли".
Глупости на търкалета!
Ето как се коват адмирали!
Като няма армия /15 курсанти на година/ правим кораби.
Боян Медникаров не само модел а и самия кораб ще построи с подръчни материали и на половин цена само да му обещаят още една звезда.
Много проектанти взеха да стават.Още проект на кораб няма,ние щяли сме да строим.Вятър и сняг.
Колко адмирали, вицеадмирали, контраадмирали имаме, има ли някаква информация достъпна? Комодорите някаква разновидност на комотските варани ли са, или е друг вид дивеч - пернат със сърма и кадифе? Ще теглят ли кораба по жълтите павета на 6 Май, или времето няма да им позволи?
Рузвелт се оплакал на Чърчил,че адмиралите и капитаните му в Тихия Океан от дълго време не са атакували японците.Или времето не позволявало,или не им стигало горивото."Като свършат пиенето,сами ще тръгнат"-отговорил Чърчил.
Контраадмирал Георги Фиданов
Контраадмирал Емил Евтимов
Контраадмирал Митко Петев
Комодор Коста Андреев
Комодор Мален Чубенков
Комодор Проф. двн Боян Медникаров
Комодор Димитър Йорданов
Комодор Кирил Михайлов
Комодор Димитър Ангелов
Вероятно съм пропуснал още някой .
Всички некомпетентни зеленчуци да замълчат!
Обичам ви коментаторииииииии (не обичам думата хейтъри)
:)))))))))))))))
Към № 7 - ка Николай Николов все още е военен аташе в Лондон
Отговор на коментар: #10
Малкия Се-моа вече е в запаса от юли.
Но има нов комодор Никола Каранов