Горещи новини
- /ВИДЕО/: Русия ще разположи в Беларус тактическо ядрено оръжие
- БТР-амфибии ZAHA постъпиха на въоръжение във ВС на Турция
- /ВИДЕО/: Машинист трябваше с пръчка да изгони елени, които упорито тичаха пред влака
- /ВИДЕО 18+/: В САЩ разказаха, че в Артьомовск (Бахмут) Зеленски е вкарал ВСУ в огнен капан
- /ВИДЕО 18+/: Появиха се кадри от близък бой между руски бойци и десантчици от ВСУ в Маринка
- Украински военни назоваха най-страшното руско оръжие
- CNN: Пътник на Southwest Airlines замени пилот - загубил съзнание
- Благовещение: Ангел Божий донесъл на Дева Мария благата вест - ще роди Спасителя
- /ВИДЕО/: МО на Русия показа кадри от бойната работа на разчетите на БЛА "Орлан"
- Премиерът на Испания: Трябва да се чуе позицията на Китай относно уреждането на конфликта в Украйна /ВИДЕО/

хаджи Димитър СТАВРЕВ
pan.bg
На Отчета на АБА за 2022 г. изп. директор на а/к „България Еър“ Христо Тодоров съобщи че компанията ще получи 7 новопроизведени самолета Airbus A220-300. Три от тях ще пристигнат през 2023 г. (юни, август и септември) и още 4 през 2024 г. Те ще поемат поетапно полетите по редовни линии, а наличните 4 Embraer E190 (LZ-SOF, LZ-VAR, LZ-PLO и LZ-BUR) ще се използват за чартърни полети и за отдаване на лизинг навън. Двата налични Airbus A319 (LZ-FBA и LZ-FBB) ще бъдат върнати на лизингодател през 2025 г.
С това националният авиопревозвач постига няколко цели - увеличава седалковия капацитет по редовни линии веднъж защото 6 самолета ще бъдат заместени с 7 самолета, и втори път защото E190-100STD са със 108 места и А319 са със 140 места, а заместващите ги А220-300 ще са с 142 места. Освен това обновяването на парка е с по-ефективни по отношение на разхода на гориво (А220 е с 30% по-нисък разход на гориво спрямо наличните в момента) и по ниво на парникови газове. Това е особено важно с оглед на растящата цена на горивата и на квотите CO2 емисии.
В отговор на въпрос на българското авиационно списание „Клуб КРИЛЕ“ за перспектива за използване на устойчиво авиационно гориво, Христо Тодоров заяви: „Темата за декарбонизацията за авиационния транспорт е най-актуалната в момента. Ние се ориентираме към замяна на наличния въздушен парк с такъв с по-нисък разходна гориво и на C02 емисии. Що се отнася до устойчивото гориво (SAF) за което вие питате, проблемът е много комплексен и е свързан не толкова със самите авиопревозвачи, а с летищата и нужната инфраструктура за неговото съхраняване и зареждане. Имаме разговори с различни доставчици, но все още не е налична нужната инфраструктура за навлизане на този тип гориво. Както споделих, засега сме се насочили към обновяване на парка с по-икономични самолети, с които да намалим разхода на гориво и съответно емисиите на парникови газове. Те стават все по-голяма тежест за авиокомпаниите, защото когато бяха въведени цента на една квота бе 4 евро, а сега е 90 евро. Това е политика на ЕС и цените ще стават все по-високи с идеята икономически да принудят авиопревозвачите да се ориентират към по-ефективни самолети с по-нисък разход на гориво“.
Навигирайте с бутоните под снимката, за да разгледате галерията!
ПРЕДИШНА СНИМКА 1/5 СЛЕДВАЩА СНИМКА




loading...
Други публикации
Напиши коментар