ГОРЕЩО: Христо Тодоров, изп. директор на а/к „България Еър“: Заменяме Embraer E190 и A319 по редовните си линии с Airbus A220-300 (ГАЛЕРИЯ)

Pan.bg 19 мар 2023 | 08:28 views (3484) commentaries(0)
img
хаджи Димитър СТАВРЕВ
pan.bg



На Отчета на АБА за 2022 г. изп. директор на а/к „България Еър“ Христо Тодоров съобщи че компанията ще получи 7 новопроизведени самолета Airbus A220-300. Три от тях ще пристигнат през 2023 г. (юни, август и септември) и още 4 през 2024 г. Те ще поемат поетапно полетите по редовни линии, а наличните 4 Embraer E190 (LZ-SOF, LZ-VAR, LZ-PLO и LZ-BUR) ще се използват за чартърни полети и за отдаване на лизинг навън. Двата налични Airbus A319 (LZ-FBA и LZ-FBB) ще бъдат върнати на лизингодател през 2025 г.

С това националният авиопревозвач постига няколко цели - увеличава седалковия капацитет по редовни линии веднъж защото 6 самолета ще бъдат заместени с 7 самолета, и втори път защото E190-100STD са със 108 места и А319 са със 140 места, а заместващите ги А220-300 ще са с 142 места. Освен това обновяването на парка е с по-ефективни по отношение на разхода на гориво (А220 е с 30% по-нисък разход на гориво спрямо наличните в момента) и по ниво на парникови газове. Това е особено важно с оглед на растящата цена на горивата и на квотите CO2 емисии.

В отговор на въпрос на българското авиационно списание „Клуб КРИЛЕ“ за перспектива за използване на устойчиво авиационно гориво, Христо Тодоров заяви: „Темата за декарбонизацията за авиационния транспорт е най-актуалната в момента. Ние се ориентираме към замяна на наличния въздушен парк с такъв с по-нисък разходна гориво и на C02 емисии. Що се отнася до устойчивото гориво (SAF) за което вие питате, проблемът е много комплексен и е свързан не толкова със самите авиопревозвачи, а с летищата и нужната инфраструктура за неговото съхраняване и зареждане. Имаме разговори с различни доставчици, но все още не е налична нужната инфраструктура за навлизане на този тип гориво. Както споделих, засега сме се насочили към обновяване на парка с по-икономични самолети, с които да намалим разхода на гориво и съответно емисиите на парникови газове. Те стават все по-голяма тежест за авиокомпаниите, защото когато бяха въведени цента на една квота бе 4 евро, а сега е 90 евро. Това е политика на ЕС и цените ще стават все по-високи с идеята икономически да принудят авиопревозвачите да се ориентират към по-ефективни самолети с по-нисък разход на гориво“.

Навигирайте с бутоните под снимката, за да разгледате галерията!


ГОРЕЩО: Христо Тодоров, изп. директор на а/к „България Еър“: Заменяме Embraer E190 и A319 по редовните си линии с Airbus A220-300 (ГАЛЕРИЯ)

ПРЕДИШНА СНИМКА 1/5 СЛЕДВАЩА СНИМКА

loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка