Горещи новини
- ФОТОФАКТ: о.з. полк. Владо Пампоров получи картина с любимия му борд 211 на МиГ-23 за своя 75-и рожден ден
- Специализирани екипи от 3-о бригадно командване и на НВУ „Васил Левски” унищожиха невзривени боеприпаси
- The Economist: има заплаха от обкръжаване на ВСУ в Курахово
- „Испански пилот можеше да свали изтребител руско производство“: тренировъчен бой на Eurofighter с индийски Су-30МКИ
- ISW анализира как Русия може да плати на Иран за ракетите
- Анализатори прогнозират как и кога Русия ще използва иранските ракети
- ISW за изявленията на шефа на ЦРУ относно ядрените заплахи на Кремъл
- ГЩ, Украйна:Унищожени са още 1150 руски бойци за денонощие
- Полк. Владимир Пампоров, един от най-големите ни асове в бойната авиация, на 9 септември 2024 г. навърши 75 години! Честито!!!
- The Economist съобщи за големи загуби на ВСУ в Донбас
Страна производител Съветски съюз
Първа доставка 1951 г.
Разпереност, m 13,40
Дължина, m 11,20
Носеща площ, m2 30,00
Маса празен, kg 4680
Стартова маса, kg 6536
Скорост максимална, km/h 570
Скорост крейсерска, km/h 370
Таван, m 4000
Далечина на полета, km 830
Въоръжение:
- стрелково – 4х23-mm неподвижни оръдия НС-23 в крилото, 1х20-mm оръдие за защита на задната полусфера;
- бомбово – на външно окачане до 700 kg бомби или касети с общо 200 ПТАБ (противотанкова авиобомба);
- ракетно – под крилото направляващи на 8 х85-mm или8х132-mm НУРС.
Допълнителна информация: Едномоторен двуместен щурмови самолет. Моноплан нископлощник с целометалическа конструкция. Двигателят и кабината са силно бронирани. Двигател Ам-42, 12-цилиндров, V-образен, с течно охлаждане. Мощност 1470 kW/ 2000 hp. Значително е подобрена аеродинамичната форма на тялото, колесникът се прибира изцяло в крилото, премахнати са гондолите за прибиране на колесника. На въоръжение във всички държави, съюзници на СССР след войната, в т.-ч. И Югославия. Взема участие във войната в Корея. Повечето самолети Ил-10 на българските ВВС са чехословашко производство. ЧССР прави по съветска документация повече от 1000 самолета от този тип. В сравнение със съветските тези машини са много по-фино изработени, но доста по-слаби като конструкция и недолюбвани от българските пилоти, на които допада “желязната” надеждност на съветските машини.
Първа доставка 1951 г.
Разпереност, m 13,40
Дължина, m 11,20
Носеща площ, m2 30,00
Маса празен, kg 4680
Стартова маса, kg 6536
Скорост максимална, km/h 570
Скорост крейсерска, km/h 370
Таван, m 4000
Далечина на полета, km 830
Въоръжение:
- стрелково – 4х23-mm неподвижни оръдия НС-23 в крилото, 1х20-mm оръдие за защита на задната полусфера;
- бомбово – на външно окачане до 700 kg бомби или касети с общо 200 ПТАБ (противотанкова авиобомба);
- ракетно – под крилото направляващи на 8 х85-mm или8х132-mm НУРС.
Допълнителна информация: Едномоторен двуместен щурмови самолет. Моноплан нископлощник с целометалическа конструкция. Двигателят и кабината са силно бронирани. Двигател Ам-42, 12-цилиндров, V-образен, с течно охлаждане. Мощност 1470 kW/ 2000 hp. Значително е подобрена аеродинамичната форма на тялото, колесникът се прибира изцяло в крилото, премахнати са гондолите за прибиране на колесника. На въоръжение във всички държави, съюзници на СССР след войната, в т.-ч. И Югославия. Взема участие във войната в Корея. Повечето самолети Ил-10 на българските ВВС са чехословашко производство. ЧССР прави по съветска документация повече от 1000 самолета от този тип. В сравнение със съветските тези машини са много по-фино изработени, но доста по-слаби като конструкция и недолюбвани от българските пилоти, на които допада “желязната” надеждност на съветските машини.
Други публикации
Напиши коментар