Горещи новини
- Ден 36 - сутрин: НИК 421 плава североизточно от Лагоа дос Патос, най-голямата лагуна в Южна Америка
- Курсанти от Морско училище усвояваха лидерство във Военноморската академия на САЩ (снимки)
- ЧЕСТИТ РОЖДЕН ДЕН НА ГЕНЕРАЛ МИХО МИХОВ!
- НАТО "по определен начин" участва във войната с Русия, но не е страна в нея
- WSJ: Американска компания предлага на Украйна ударни дронове за един долар
- Global Times: НАТО иска глобално влияние, въвличайки Сеул в конфликта в Украйна
- Ройтерс: САЩ се готвят да отпуснат 2,2 млрд. военна помощ на Киев
- /ВИДЕО/: МО на РФ показа кадри от бойната работа на самолет Су-34
- Германската отбранителна компания Vincorion назова срок за производство на танкове Leopard /СНИМКА/
- „Спасявайте се, който както може“: Кедми разкри същността на западните елити

Първа доставка 1951 г.
Разпереност, m 13,40
Дължина, m 11,20
Носеща площ, m2 30,00
Маса празен, kg 4680
Стартова маса, kg 6536
Скорост максимална, km/h 570
Скорост крейсерска, km/h 370
Таван, m 4000
Далечина на полета, km 830
Въоръжение:
- стрелково – 4х23-mm неподвижни оръдия НС-23 в крилото, 1х20-mm оръдие за защита на задната полусфера;
- бомбово – на външно окачане до 700 kg бомби или касети с общо 200 ПТАБ (противотанкова авиобомба);
- ракетно – под крилото направляващи на 8 х85-mm или8х132-mm НУРС.
Допълнителна информация: Едномоторен двуместен щурмови самолет. Моноплан нископлощник с целометалическа конструкция. Двигателят и кабината са силно бронирани. Двигател Ам-42, 12-цилиндров, V-образен, с течно охлаждане. Мощност 1470 kW/ 2000 hp. Значително е подобрена аеродинамичната форма на тялото, колесникът се прибира изцяло в крилото, премахнати са гондолите за прибиране на колесника. На въоръжение във всички държави, съюзници на СССР след войната, в т.-ч. И Югославия. Взема участие във войната в Корея. Повечето самолети Ил-10 на българските ВВС са чехословашко производство. ЧССР прави по съветска документация повече от 1000 самолета от този тип. В сравнение със съветските тези машини са много по-фино изработени, но доста по-слаби като конструкция и недолюбвани от българските пилоти, на които допада “желязната” надеждност на съветските машини.

loading...
Други публикации
Напиши коментар