Горещи новини
- САЩ ИЗВЪРШВАТ КИБЕРАТАКИ СРЕЩУ РУСИЯ, В ОТГОВОР НА ТЕХНИ ПРЕДИ СЕДМИЦА
- Тайното оръжие на американския флот: Нов боен кораб LCS-25
- Хусите са изстреляли осем балистични ракети и 14 дрона в Саудитска Арабия
- Сеул увеличава разходите за поддръжка на американските войски в Южна Корея
- Руското посолство за катастрофата с хеликоптер в Централноафриканската република
- Готова ли е Русия за война с Турция
- В Москва обявиха готовността на РФ да защити ДНР и ЛНР в случай на нападение от украински войски /СНИМКИ/
- Сирийската армия, с подкрепата на ВКС Русия, успешно отвоюва от бойците нова част от Идлиб /КАРТА/
- Днес на Летище Пловдив- руски Ан-12 и британски C-130J Hercules (ГАЛЕРИЯ)
- В Киев потвърдиха готовността си - очакват само указа на Зеленски за начало на войната в Донбас

pаn.bg
Това се е случвало. Обичаен тренировъчен полет в Нидерландия завършва с катастрофа: пилотът успява да порази собствения си самолет от собственото си оръдие по време на маньовър. Ето какво се е случило. Два леки изтребителя F-16, които от състава ма нидерландските кралски военновъздушни сили, имали за задача да поразят мишена на полигона Влихорс като част от тренировъчна мисия. В краен резултат този рутинен тренировъчен полет завършва с неприятно произшествие, което едва не коства живота на пилота. Работата е в това, че един от пилотите е стрелял 20-mm M61 Vulcan, шестцевното авиационно оръдие, известно с невероятната си разрушителна сила. В крайна сметка един от изстрелите е поразил самия самолет и буквално го е пробил - дори двигателят е пострадал. Скорострелността на Vulcan е 100 изстрела в секунда. Стандартният блок с патрони на F-16 съдържа 511 патрона - достатъчно за пет секунди стрелба. Ако самолетът навлезе в маньовъра под грешен ъгъл, той може буквално да влети в собствения си „оловен дъжд“ и да пострада от прекалено мощното оръдие. Струва си да се отбележи, че това не е единственият подобен инцидент. През 1956 г. изтребител Grumman F-11 се самосвалил по подобен начин. Но тогава пилотът имал много по-малък късмет, защото е получил сериозно нараняване. Първоначално летецът-изпитател помислил, че се е сблъскал с птица, но по-късно експертите възстановили истинската картина на събитието. Куршумите обикновено излитат от цевта по-бързо от самолета, но в този случай те се забавили поради голямото въздушно съпротивление, тъй като самолетът започнал рязко да се снишава.
Автор Василий Макаров
Превод и редактиране Л. Дойчинов
По информация на https://www.popmech.ru/weapon
Снимка: https://www.wikiwand.com/en
loading...
Други публикации
Напиши коментар
ПРЕДИ 31 г. КАТО КУРСАНТ ГО ОБЯСНЯВАХ НА МОИ СЪВИПУСКНИЦИ В ДОЛНА МИ ТЪПОТИЯ,
ЧЕ ТОВА Е ВЪЗМОЖНО, А те МИ СЕ ПРИСМИВАХА -ДЕЧКОВЦИ!
ОТ 5-6 г. ОБЯСНЯВАМ,ЧЕ ФАТМАКЪТ рум€н € П*ТКА-ч€лов€к , ПР€ДАТ€Л И ФАЛШИВ-Г€Йрой-
КОМУНИ$Т,$€Л$КИ ТАРИКАТ-
УР€ДИ ж€ничката, Митко-$M$а
$вил€нград$ката Митко $€кр€тарка, калинкит€,к*рв€тата...),
НО КОЛКО МЕ ЧУХТЕ....!?
КОЛЕГИ ОТ ВВ$-€ООД,ИСКАМ КАТО ЕДИН ДОСТОЕН "ВРАГ НА НАРОДА" ,НАПУСНАЛ РОДНИН$КИТ€ вУ€нно въздухар$ки $ливи
ДА ПОПИТАМ:
-КАК Е,ИМА ЛИ ПИЛОТ В САМОЛЕТА
( СТАВА ЛИ НОВИЯТ КОМАНДИР НА БАРДАКА-ВВ$-€ООД )!?
А КОЛКОТО ДО "кол€жкатЪ" д.ф. -Началник кабинет,
ТАМ Н€ЩАТА $А Я$НИ-1000% КАЛИНКА!
АКО ПРАВИШ НА Ш€ФА "ОМЛ€Т",
Т€ ИЗПРАЩАТ на IMET !:))
Не мога да си представя как при начална скорост 1050 m/s на снаряда на М-61, дори самолетът да лети с 1000 km/h (около 280 m/s) и да започне вираж едновременно с последния изстрел, той ще се отдалечава от точката, в която се е разделил със залпа на "Гатлинга" и не може да пресече траекторията му. Ако продължи полета по права с тази скорост след снарядите, ще изостава от тях с 280 метра всяка следваща секунда. Може ли САМО НАПРЕД да обясни на по-простите другарчета как стават тези неща?!? БЛАГОДАРЯ ПРЕДВАРИТЕЛНО. Човек винаги може да научи нещо...
Отговор на коментар: #3
СНАРЯДА ПОСТЕПЕННО ГУБИ СКОРОСТ ОТ СЪПРОТИВЛЕНИЕТО НА ВЪЗДУХА И ПРАВАТА ТРАЕКТОРИЯ, КАТО ЗАПОЧВА ДА ОПИСВА НЯКАКВА БАЛИСТИЧНА КРИВА,ПОРАДИ ЗЕМНОТО ПРИВЛИЧАНЕ (А МОЖЕ И ДА СЕ Е СТРЕЛЯЛО ПО ЦЕЛ С ПРЕВИШЕНИЕ),,....,
И В ЕДИН МОМЕНТ НА ДОСТАТЪЧНО ГОЛЯМО РАЗСТОЯНИЕ ОТ МОМЕНТА НА ИЗСТРЕЛА
2-3 КМ ПРИМЕРНО(НЕ СЪМ ГО СМЯТАЛ-НЯКОЛКО СЕКУНДИ ПОЛЕТ С ВИСОКА СКОРОСТ),
АКО СТРЕЛЯЛИЯТ САМАЛЕТ СНИЖАВА...,
ТО МОЖЕ ДА ПОПАДНЕ С МНОГО МАЛКА ВЕРОЯТНОСТ ПОД СОБСТВЕНИТЕ СИ СНАРЯДИ(ИЗСТРЕЛИ,ПАТРОНИ).
ДА СЕ ПРЕСЕКАТ ДВЕТЕ ТРАЕКТОРИИ В ПРОСТРАНСТВОТО...!
НЕЩО КАТО ДА ШУТИРАШ ТОПКАТА НА ВИСОКО,ПОЧТИ ВЕРТИКАЛНО И ДА НАПРАВИШ НЯКОЛКО КРАЧКИ НАПРЕД И ДА ТИ ПАДНЕ НА КРАЧЕТО...!:))
НЕЩО КАТО В КЛИПЧЕТО ДОЛУ С ЛЕО МЕСИ,
САМО ,ЧЕ СЛУЧАЙНО! :))
ОБИЧАМ ГИ ТЕЗИ ИТАЛИАНКИ И ИТАЛИАНЦИ,
ВТОРИТЕ СА МИ ЛЮБИМИТЕ ФАШИСТИ-МАНДОЛИНАДЖИИ !:))
ЛЕО МЕСИ Е ОТ ИТАЛИАНСКИ ПРОИЗХОД!
(СПАРТАНА-С 27J- ПЪЛЕН ТАШАК ) :))
ПОЗДРАВ ОТ МЕН,ЧЕ МИ Е НЕЩО МНОГО СИНЬО:
VIVA AMORE,CIAO!
БЛАГОДАРЯ! Стана ми ясно! Просто една почти 99,99% теоретична ситуация. Нормално цел и стрелец във въздуха са на една височина, но ако (примерно!) целта лети с превишение, гръмнеш по нея нагоре и надъниш форсажа, в един момент може да се окажеш в обща точка с траекторията на забавилите скоростта си и падащи снаряди. Правилно ли съм те разбрал?
Отговор на коментар: #6
ДА ,ТАКА СИ ГО ПРЕДСТАВЯМ И АЗ,НО ВЕРОЯТНОСТТА Е НАИСТИНА МНОГО МАЛКА!