Знаете ли, че

Pan.bg 26 ное 2021 | 09:51 views (439) commentaries(0)
img пан.бг
Източник: Музей на авиацията - Крумово


С писмо от 26.11.1915г. Министерството на войната уведомява Началника на Инженерните войски генерал - майор Стоян Загорски, че: „Германската главна квартира е изпратила една въздухоплавателна мисия, която да избере място и построи един хангар за Цепелин, който да услужва направленията към Черно и Бяло море. Мястото е вече избрано от същата край гр. Ямбол, гдето след няколко дни ще се почне самата постройка.” Построеният огромен елинг приютява въздушен кораб, който е от система Schutte-Lanz SL-10.
Към 1юни 1916 г. в състава на Въздухоплавателната дружина е включено Дирижабълно отделение, състоящо се от 32 души с командир поручик Иван Минков. Командата е без материална част. В началото на август 1916 г. поручик Иван Минков е изпратен да придобие опит в 18-о германско дирижабълно отделение край Ямбол. През юни 1917 г. въздушният кораб Schutte- Lanz SL-10 с немски екипаж изчезва при буря над Черно море.
Елингът става база на немския цепелин L-59. По време на войната през 1917 г. той лети от Ямбол до Хартум и обратно (общо около 7250 км, непризнат световен рекорд за полет по права за дирижабли) и се връща отново в града за 95 часа и 5 минути. През април 1918 г. е свален от съглашенски самолети над Средиземно море.

Огромният елинг след войната е разглобен, а много от материалите са вложени в изграждането на военни летища след 1937 г.

image
L-59
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка