Горещи новини
- Русия скоро може да затвори своя сектор на Арктика за недружелюбни страни
- Представител на Джонсън опроверга участието му в провала на мирните преговори по Украйна /ВИДЕО/
- До 13 декември Финландия ще вземе решение за отваряне границите с Русия
- /ВИДЕО/: Путин обяви, че ще участва в президентските избори през 2024 г.
- Хамас: Израелски заложник загина по време на неуспешен опит да бъде освободен
- Украински медии съобщиха за експлозии в Киев
- /ВИДЕО/: В Британия публикуваха видео от секретна база за морски дронове на ВСУ
- В САЩ: Ако през 2024 г. РФ не започне приемливи за Киев преговори ще се изправи срещу по-силна Украйна
- ЦАХАЛ в отговор на изстрелвания на снаряди нанесе удари по цели в Сирия
- Киев разкритикува идеята за допускане на спортисти от Русия и Беларус на Олимпиадата през 2024 г.


След завършване средното си образование с отличие през 1973 г. постъпва във Висшето Народно Военновъздушно Училище „Г. Бенковски” (ВНВВУ) в гр. Долна Митрополия, специалност летец – пилот. Лети на самолетите Л-29, УМиГ 15, МиГ 17. Завършва през 1978 г. с отличие и е разпределен да служи в 19 изтребителен авиационен полк на летище Граф Игнатиево като летец на самолет МиГ-21 М, МФ и МиГ 21У. Това са годините в които българската военна и гражданска авиация е в разцвета си. Ресурсното осигуряване е такова, че количеството годишен нальот и сложността на задачите са на предела на физическите и психически възможности на личния състав. Само за по-малко от две години, още като лейтенант, защитава квалификацията инструктор и на третата година след завършването на ВНВВУ придобива квалификацията „Военен летец първи клас”, която потвърждава на много ученията у нас и на полигоните в СССР, като през 1981 г., като лейтенант, по време на стрелбите сбива първата, в кариерата си на пилот изтребител, радиоуправляема въздушна мишена Ла -17М. Преди това са записани в актива му две парашутни мишени Ц-7 сбити на полигон Шабла. През годините 1978 – 83 последователно заема длъжностите от младши пилот до началник щаб на изтребителна авиоескадрила.

През 1983-85 г. завършва ВА „Г. С. Раковски” с отличие и златен медал. Назначен е на длъжност заместник-командир, а на следващата година за командир на същата изтребителна авиоескадрила на летище Граф Игнатиево. Лети на МиГ 21 Бис и МиГ 21У.
През август-декемрви 1988 г. се приучва на МиГ-29 в състава на българската група летци и инженери на летище Лугавая в СССР, като веднага след това е приведен на служба в 15 изтребителен авиационен полк, Равнец на длъжност заместник-командир на полка. През 1992-94 г. е командир на същия полк. Лети на изтребителите МиГ 29, МиГ 21У, МиГ 21 ПФМ, МиГ 21 Бис, МиГ 21У.

От 1994-96 г. служи като инспектор по техника на пилотиране в щаба на ВВС и Инспекцията по безопасност на полетите. 1996-1998 г. е началник на отдел Безопасност на полетите в корпус ПВО. Лети на изтребителите МиГ 29, МиГ 29У, Миг 21 БИС и МиГ 21У. През 1989-1999 г. завършва генералщабната академия на ВВС на САЩ в авиобаза Максуел.

През 2000 -20002 г е командир на Трета изтребителна авиобаза в Гфар Игнатиево, 2003 г. е командир на Корпус тактическа авиация в Пловдив. От 2003 до 2008 г. е началник на Военна академия „Г. С. Раковски”. Лети на изтребителите МиГ 29 и МиГ 21. От 2008 до 2010 г. е на служба в МО.
През 2005-2007 г. е член на Senior Advisory Board на Военните академии и отбранителните институти на НАТО и страните партньори за мир. 0т 2004-2008 г. е национален представител за България в програмата AGS на НАТО.
В летателната кариера на ген. м-р от резерва Евгени Манев са записани повече от 3000 ч. безавариен нальот основно на изтребителите МиГ 21 и МиГ 29. Участвал е в редица наши и международни въздушни демонстрации, основно със самолет МиГ 29. С основание се счита, че фигурите „камбана” и „нож” за негов любим „специалитет”.

Освен летателната и командирска кариера ген. Манев има и научни интереси. Защитава докторска дисертация в областта на националната сигурност и отбрана, хабилитира се в областта на управлението извън сферата на материалното производство. Създава и въвежда учебната дисциплина Организационна култура във ВА „Г. С. Раковски”. Хоноруван преподавател е в Университета по библиотекознание и информационни технологии. Автор е на много научни публикации и учебници. Участва в наши и международни изследователски проекти.
Освен това ген. майор от резерва Е. Манев проявява интерес и към обществено-полезната дейност в неправителствените организации. От 2008 г. е член на Обществения съвет по високите технологии, а от декември 2010 г. е избран за председател на Управителния съвет на фондация Български ВВС.
loading...
Други публикации
Напиши коментар
Високо подготвен и квалифициран Човек! От неправилно дишане не получи заслуженото му развитие, а от това армията загуби прекрасен мениджър и професионалист.Истински ще се радвам ако успее пълноценно се реализира в общественото начало и първите стъпки направени към ГРАЖДАНСКОТО ОБЩЕСТВО!ЕВГЕНИ ТИ МОЖЕШ!НЕКА ДУХА НЕ СЕКВА, НЕКА СВЕТЛИНАТА ТЕ ВОДИ, ЗНАЙ ЧЕ И ВРАГОВЕТЕ ТИ ПЛАЧАТ...
Evgeni,vinagiv moite o4i si bil' varhat na sladoleda'.Ne moga da razbera ,koi i kak ti povliya za moeto karierno razvitie po vreme na tvoeto komandvane na kTA.
И много добър и лош-сега вече може да се кажат много добри неща за г-н Манев-успя да запази себе си ,а и да опази колегите си да не правят големи глупости когато можеше.Човек,който оставя добри следи навсякъде където е бил!От мен-едно "Благодаря"за нещата на които ме е научил и предал като професионалист!
Доста "не българско" звучи употребената в текста дума "сбил"! Всъщност такава дума в българският език няма! Това, че летецът Манев е летял на съветски самолети и това, че е бил на военни учебни полигони в СССР, не означава, че успешното сваляне на мишена трябва да се характеризира с руски думи. Нашият език е достатъчно богат за да изрази всички авиационни термини от "до-електронната" епоха. В по-новото време на цифрово-информационния свят без чужди термини (на англ.език)не може, но термините вече са официално приети и в българският език.
абе като специалист-да,ама като човек хич го няма.
Съгласен съм с мнението на последния донякъде.
С малката забележка,че и като специалист немисля да е много добър?Ако беше добър специалист,нямаше да допусне,след като беше предупреден,загуба на летец,самолет,а и небоеготовност на два абсолютно здрави самолета няколко месеца.
Вместо да бъде разжалван и пратен където му е мястото,него го издигат.Всъщност за това ни е на това дериже авиацията сега.А може би тя е в цветущо положение?
Господин Манев,на съвестта ви трябва да лежи смъртта на Владислав Вълчев вече 20г.