Горещи новини
- Спуснаха на вода HS NEARCHOS, втората FDI фрегата за ВМС на Гърция (ОГРОМНА МОРСКА ГАЛЕРИЯ)
- С почетен караул от Специалните сили в с. Войводиново бе открит паметник на защитника на Родопите - капитан Петко войвода
- ISW: Кремъл засилва производството на дронове в опит да покаже компенсация за последствията от войната
- АНАЛИЗ: Операция MOSSAD Пейджър: Израел откри нови военни хоризонти
- Джонсън: Да приемем Украйна в НАТО сега, незабавно
- МО, Русия: унищожихме бронирана техника на ВСУ в южнодонецкото направление
- ABC: Израел подготвя 15 години операцията за взривяване на пейджъри в Ливан
- Алаудинов: В Курск ВСУ използват за скривалища танкове Leopard
- Израелската авиация нанесе удари в Южен Ливан
- МВнР, Украйна отговори на Полша: Никакви компромиси с Крим
" alt="img" /> Попълнение на флота с други кораби по време на Втората световна война
И. Тодоров, Българските военни кораби (1879-2002), Еър груп 2000
От Дунав през 1941 г. биват прехвърлени за Черноморския флот самоходните товарни баржи “Бая” и “Вуковар”. Те са пленени при нахлуването на германските войски в Югославия и продадени на частен корабопритежател в Русе. Във Флотския арсенал те са преустроени в минни заградители. Преустройството става под ръководството и прякото наблюдение на капитан I ранг инженер Протасий Пампулов. За повишаване на тяхната устойчивост в трюмовете им е поставен баласт. На палубата им са поставени два реда релси за 50-60 мини.
Корабите са построени в Линц - в “Стабилименто Технико Триестино”, и имат фабрични номера No 614, 615 – 1917 г. Водоизместването им e: стандартно - 481 тона, пълно - 544 тона. Размерите: дължина 58,00 м, широчина 8,00 м, газене 1,65-2,30 м. Двигателите имат мощност 400 к. с., задвижващи два винта, като придават скорост от 8 възла.
В състава на флота “Бая” и “Вуковар” получават имената “Дунав” и “Свищов”. Основната им задача е поставянето на мини в оперативната зона на военноморския флот. Тази задача е изпълнявана както от минните заградители “Дунав” и “Свищов”, така и от търговски кораби, приспособени за това.
Минното оръжие масово се използва от нашия флот в периода 1941-1944 г., като са поставени общо 1888 ударни мини и 998 мини защитници. Използват се мини, закупени от Германия, също произведени и у нас по проект на българския морски офицер Минчо Острев. В западната част на Черно море мини са поставяни и от германски и румънски кораби.
През 50-те години самоходните баржи са върнати на Дунав и са предадени на параходство “Българско речно плаване”.
През 1942 г. в състава на Дунавската флотилия са включени два миночистачни катера “Мотор I” и “Мотор II”, закупени от Австрийското корабоплавателно дружество DDSG.
“Мотор I” е едновинтов катер със следните главни размери: дължина 13,8 м; широчина 3,20 м и газене 0,72 м. Дизеловият му двигател “Хумболт Кльокнер - Дойц” е с мощност 100 к. с.
Двувинтовият катер “Мотор II” е със следните главни размери: дължина 14,2 м; широчина 3,0 м и газене 0,5 м. Има два шестцилиндрови дизелови двигателя “Силирингел” с мощност по 100 к.с.
Тези два катера са потопени край Русе от оттеглящите се в края на войната немски части. Независимо от това, че всичките й сили са заангажирани в момента с прочистването на Дунав от мини, Дунавската флотилия се заема през 1946 г. с изваждането и ремонтирането им. Така съставът й се увеличава с още два кораба, а след получаването на кораба “Инж. Минчев” - и с трети.
Корабът “Инж. Минчев” е построен във Варненската пристанищна работилница през 1942 г. и има следните данни: водоизместване 32 тона, главни размери: дължина 18,0 м; широчина 4,2 м и газене 1,6 м. Двигателят му има мощност 100 к.с. и развива скорост от 9 възла.
И. Тодоров, Българските военни кораби (1879-2002), Еър груп 2000
От Дунав през 1941 г. биват прехвърлени за Черноморския флот самоходните товарни баржи “Бая” и “Вуковар”. Те са пленени при нахлуването на германските войски в Югославия и продадени на частен корабопритежател в Русе. Във Флотския арсенал те са преустроени в минни заградители. Преустройството става под ръководството и прякото наблюдение на капитан I ранг инженер Протасий Пампулов. За повишаване на тяхната устойчивост в трюмовете им е поставен баласт. На палубата им са поставени два реда релси за 50-60 мини.
Корабите са построени в Линц - в “Стабилименто Технико Триестино”, и имат фабрични номера No 614, 615 – 1917 г. Водоизместването им e: стандартно - 481 тона, пълно - 544 тона. Размерите: дължина 58,00 м, широчина 8,00 м, газене 1,65-2,30 м. Двигателите имат мощност 400 к. с., задвижващи два винта, като придават скорост от 8 възла.
В състава на флота “Бая” и “Вуковар” получават имената “Дунав” и “Свищов”. Основната им задача е поставянето на мини в оперативната зона на военноморския флот. Тази задача е изпълнявана както от минните заградители “Дунав” и “Свищов”, така и от търговски кораби, приспособени за това.
Минното оръжие масово се използва от нашия флот в периода 1941-1944 г., като са поставени общо 1888 ударни мини и 998 мини защитници. Използват се мини, закупени от Германия, също произведени и у нас по проект на българския морски офицер Минчо Острев. В западната част на Черно море мини са поставяни и от германски и румънски кораби.
През 50-те години самоходните баржи са върнати на Дунав и са предадени на параходство “Българско речно плаване”.
През 1942 г. в състава на Дунавската флотилия са включени два миночистачни катера “Мотор I” и “Мотор II”, закупени от Австрийското корабоплавателно дружество DDSG.
“Мотор I” е едновинтов катер със следните главни размери: дължина 13,8 м; широчина 3,20 м и газене 0,72 м. Дизеловият му двигател “Хумболт Кльокнер - Дойц” е с мощност 100 к. с.
Двувинтовият катер “Мотор II” е със следните главни размери: дължина 14,2 м; широчина 3,0 м и газене 0,5 м. Има два шестцилиндрови дизелови двигателя “Силирингел” с мощност по 100 к.с.
Тези два катера са потопени край Русе от оттеглящите се в края на войната немски части. Независимо от това, че всичките й сили са заангажирани в момента с прочистването на Дунав от мини, Дунавската флотилия се заема през 1946 г. с изваждането и ремонтирането им. Така съставът й се увеличава с още два кораба, а след получаването на кораба “Инж. Минчев” - и с трети.
Корабът “Инж. Минчев” е построен във Варненската пристанищна работилница през 1942 г. и има следните данни: водоизместване 32 тона, главни размери: дължина 18,0 м; широчина 4,2 м и газене 1,6 м. Двигателят му има мощност 100 к.с. и развива скорост от 9 възла.
Други публикации
Напиши коментар