Горещи новини
- Полското MO подписа договор за доставка на система за сателитно разузнаване
- Молебен и признателност: ВМА чества празника на медицинските сестри
- Министър Георг Георгиев участва в неформална среща на министрите на външните работи на НАТО
- Председателят на Народното събрание Наталия Киселова откри в парламента фотодокументалната изложба „Световният отзвук от Априлското въстание 1876 г.“
- Полската армия получи нова партида модернизирани американски танкове Abrams
- Регионалният логистичен център на 20 години
- Посещение на бригаден генерал (о.р.) Кенет Тодоров от Военновъздушните сили на САЩ
- Самолетът по програмата FLRAA получи официално наименование
- Участие в курс „Противодействие на тероризма“ в Мостар, Босна и Херцеговина
- ГД „Гранична полиция“ започва кампания за набиране на нови 390 кандидати за гранични полицаи
И. Тодоров, Българските военни кораби (1879-2002), Еър груп 2000
Една от дейностите в България по време на Втората световна война е военното корабостроене. Тъй като Германия няма излаз на Черно море, се предприемат мерки за построяването на малки кораби за нуждите на нейната марина в България. На първо време тази дейност се възлага на германското акционерно дружество "Гутехофнунгсхюте" от името на Главното командване на немския военен флот да възложи на корабостроителницата във Варна строителството на 12 десантни баржи. Всъщност става въпрос за сглобяването на изпратените от Германия заготовки на корпусите, монтаж на доставеното обзавеждане. Дейността се разширява и освен "Кораловаг" са включени акционерно дружество "Нептун" и Държавната корабостроителница. В тях се строят бързоходни десантни баржи - БДБ, бързоходни преследвачи КFК, както и железобетонни танкери до 3200 тона.
За периода 1942 - 1944 г. във варненските корабостроителници са построени 24 преследвача тип KFK, 50 бързоходни десантни баржи, 1 плаващ док с общ тонаж 13 652 тона.
Легацията на СССР в България протестира против строителството на военни кораби за нуждите на немската марина. С Hоти No 624 от 22.01.1944 г. и 626 от 01.03.1944 г. до българското Министерство на външните работи е официално изразен протестът на СССР по този повод.
След войната някои от тези кораби влизат в състава на нашия флот, други стават военни трофеи на Съветския черноморски флот.
Други публикации
Напиши коментар