Горещи новини
- Падналият на територията на Латвия руски дрон е бил оборудван с експлозиви
- Бойни катери и системи за ПВО: Швеция с нов пакет от помощ за Украйна на стойност 400 милиона евро
- ФОТОФАКТ: о.з. полк. Владо Пампоров получи картина с любимия му борд 211 на МиГ-23 за своя 75-и рожден ден
- Специализирани екипи от 3-о бригадно командване и на НВУ „Васил Левски” унищожиха невзривени боеприпаси
- The Economist: има заплаха от обкръжаване на ВСУ в Курахово
- „Испански пилот можеше да свали изтребител руско производство“: тренировъчен бой на Eurofighter с индийски Су-30МКИ
- ISW анализира как Русия може да плати на Иран за ракетите
- Анализатори прогнозират как и кога Русия ще използва иранските ракети
- ISW за изявленията на шефа на ЦРУ относно ядрените заплахи на Кремъл
- ГЩ, Украйна:Унищожени са още 1150 руски бойци за денонощие
" alt="img" /> Строителство на бързоходни десантни баржи тип БДБ и преследвачи тип KFK в България
И. Тодоров, Българските военни кораби (1879-2002), Еър груп 2000
Една от дейностите в България по време на Втората световна война е военното корабостроене. Тъй като Германия няма излаз на Черно море, се предприемат мерки за построяването на малки кораби за нуждите на нейната марина в България. На първо време тази дейност се възлага на германското акционерно дружество "Гутехофнунгсхюте" от името на Главното командване на немския военен флот да възложи на корабостроителницата във Варна строителството на 12 десантни баржи. Всъщност става въпрос за сглобяването на изпратените от Германия заготовки на корпусите, монтаж на доставеното обзавеждане. Дейността се разширява и освен "Кораловаг" са включени акционерно дружество "Нептун" и Държавната корабостроителница. В тях се строят бързоходни десантни баржи - БДБ, бързоходни преследвачи КFК, както и железобетонни танкери до 3200 тона.
За периода 1942 - 1944 г. във варненските корабостроителници са построени 24 преследвача тип KFK, 50 бързоходни десантни баржи, 1 плаващ док с общ тонаж 13 652 тона.
Легацията на СССР в България протестира против строителството на военни кораби за нуждите на немската марина. С Hоти No 624 от 22.01.1944 г. и 626 от 01.03.1944 г. до българското Министерство на външните работи е официално изразен протестът на СССР по този повод.
След войната някои от тези кораби влизат в състава на нашия флот, други стават военни трофеи на Съветския черноморски флот.
И. Тодоров, Българските военни кораби (1879-2002), Еър груп 2000
Една от дейностите в България по време на Втората световна война е военното корабостроене. Тъй като Германия няма излаз на Черно море, се предприемат мерки за построяването на малки кораби за нуждите на нейната марина в България. На първо време тази дейност се възлага на германското акционерно дружество "Гутехофнунгсхюте" от името на Главното командване на немския военен флот да възложи на корабостроителницата във Варна строителството на 12 десантни баржи. Всъщност става въпрос за сглобяването на изпратените от Германия заготовки на корпусите, монтаж на доставеното обзавеждане. Дейността се разширява и освен "Кораловаг" са включени акционерно дружество "Нептун" и Държавната корабостроителница. В тях се строят бързоходни десантни баржи - БДБ, бързоходни преследвачи КFК, както и железобетонни танкери до 3200 тона.
За периода 1942 - 1944 г. във варненските корабостроителници са построени 24 преследвача тип KFK, 50 бързоходни десантни баржи, 1 плаващ док с общ тонаж 13 652 тона.
Легацията на СССР в България протестира против строителството на военни кораби за нуждите на немската марина. С Hоти No 624 от 22.01.1944 г. и 626 от 01.03.1944 г. до българското Министерство на външните работи е официално изразен протестът на СССР по този повод.
След войната някои от тези кораби влизат в състава на нашия флот, други стават военни трофеи на Съветския черноморски флот.
Други публикации
Напиши коментар