Горещи новини
- Le Bourget 2025 Lockheed Martin търси европейски партньори за производството на ракетни системи
- БТА: Министър Атанас Запрянов - За България не съществува пряка военна заплаха в резултат на ударите на САЩ по ядрените обекти на Иран
- Съвместна подготовка на разузнавачи и снайперисти от Сухопътните войски на Република България и Въоръжените сили на Италианската Република
- БТА: Проекти за подобряване на навигацията по река Дунав и железопътната свързаност
- Във връзка с ескалацията на напрежението в региона на Близкия изток - Инструкции и препоръки на МВнР
- Британски туристи преминаха за първи път през електронните гишета на столичното летище
- Armymedia.bg: 106 години от боевете при Дойран и подвига на полковник Каварналиев
- 5 ГОДИНИ ОТ КОНЧИНАТА НА ГЕНЕРАЛ МИЛАНОВ. ЧОВЕКЪТ НАПИСАЛ ТОЧНО КОЛКО СА ВЪЗДУШНИТЕ НИ ПОБЕДИ
- Otbrana.com: От 1 ноември изпращаме до 14 военнослужещи за участие в мисия на НАТО в Ирак
- Отборът на Сухопътните войски спечели второто място на Държавния военен шампионат по ориентиране в София

Мнозина специалисти квалифицират LHX като най-амбициозната програма за хеликоптери. В случай на успешно развитие, е било планирано поръчките само за US Army да достигнат около 5000 хеликоптери: 1100 във варианта LHX-SKАТ за замяната на щурмовите AH-1 Cobra и 1800, които да заменят разузнавателно-ударните хеликоптери OH-58 Kiowa и OH-6 Cayuse, както и 2000 хеликоптери във вариант LHX-UTIL за замяна на многофункционалните UH-1 Iroquois. Освен това, сред възможните потенциални клиенти бяха USAF и USMC.
През 1991 г. бе обявено, че конкурсът в рамките на програмата LHX печели съвместният проект на Boeing / Sikorsky. Първият прототип на вертолета, наречена RAH-66 Comanche е изпълнил първия си полет през 1996 г., а през 2006 г. е било планирано да започне серийното производство, но бързото развитие на технологиите за разработката на БЛА внасят сериозни корекции в тези планове.
На 23 февруари 2004 г. Министерството на отбраната на САЩ взе решение да анулира програмата. Опитът от войните в Ирак и Афганистан е показа, че е много по-евтино и по-ефективно използването на безпилотен разузнавателен ЛА, отколкото да инвестират в производство на разузнавателни хеликоптери и обучение на пилоти, а и рисковете за машината и екипажа също нарастват. От монтажните линии на Boeing и Sikorsky излизат само два прототипа на RAH-66 Comanche, а общата стойност на програмата е в размер на $ 9,8 милиарда. Според американските военни, тези средства не са били похарчени напразно, тъй като някои технологии, разработени в рамките на програмата RAH-66 Comanche, са използвани в модернизацията на хеликоптерите на AH-64 Apache и на други вертолети.
М. ГЕНОВ
Източник: Warspot
Снимка: © boeing.com
Други публикации
Напиши коментар