Горещи новини
- Сблъскаха се два самолета на френските ВВС
- В Турция успешно тестваха нова крилата ракета по надводна цел
- Пилоти от морската авиация на руския Северен флот тренираха дозареждане с гориво над Колския полуостров
- Британски Eurofighter кацнаха в Малборк, Полша
- Още една полска механизирана бригада получи САУ K9A1 Thunder
- Тръмп нарече изтичането на информация за ударите по Йемен „незначителен проблем“
- САЩ и Украйна се договориха да разработят механизъм за забрана на атаки срещу енергийни съоръжения /ВИДЕО/
- Премиерът на Дания: Тръмп е сериозен за Гренландия. Оказването на натиск върху Гренландия и Дания е неприемливо
- /ВИДЕО/: Екипаж на хеликоптер Ка-52М нанесе удари по личен състав и техника на ВСУ в Курска област
- Лавров нарече лидерите на ЕС мечтатели за идеята за изпращане на войски в Украйна
Парушев, Т. Морското стопанство на България 1918-1944 г. Книгоиздателство "Зограф", 2002
Глава III Полагане на основите на съвременното корабостроене и кораборемонт в България през периода 1923-1944 г.
1. Утвърждаване на водещите позиции на държавния сектор в българското корабостроене (1918-1944 г.)
След 1935 г. пристанищната работилница във Варна навлиза в нов етап от своето развитие. За първи път в бюджета й е включен параграф, според който се отпускат необходимите средства за постройка на първия български железен самоходен кораб...(стр. 97)
Благодарение на самоотвержения труд на работниците и специалистите от работилницата моторният железен кораб "Галата" е спуснат на вода през пролетта на 1937 г. Той е с 29 бр.р.т и може да развива скорост 9,7 мили в час, което е близко до проектната му скорост. Едновременно се завършва и строежът на четиритонната моторна лодка "Лилия". (стр. 98)
През 1938 г. е завършена моторна лодка "Евдокия", а през следващата година е спуснат на вода новият пътнически кораб "Евксиноград", подобрен тип на "Галата". (стр. 99)
Иванов, Т. Страници от историята на българското корабостроене, Варна, 1998
Глава II. Създаване и развитие на държавната корабостроителна промишленост в България
2. Варненска пристанищна работилница
През юни 1937 г. са извършени изпитванията на моторния кораб, който е наименуван "Галата". При натоварването му развива скорост 9,7 възла. Едновременно са извършени изпитванията и на четиритонната дървена моторна лодка "Лилия" Бележка 17 (дължина - 8,9 м, широчина - 1,97 м, височина - 0,85 м, мотор 14 к.с.), чиито проектант е Тодор Плющев. (стр. 23)
След "Лилия" по поръчка на Русенското пристанищно управление е построена и през 1938 г. предадена моторна лодка "Княгиня Евдокия". Тя има дължина 9,7 м, широчина 2,28 м, височина 1,35 м и мотор - 30 к.с.
Бележка 17. Предназначена да разхожда по р. Камчия туристите, превозени по море до устието на реката.
Други публикации
Напиши коментар