Горещи новини
- В сената на САЩ обявиха за необходимостта от изтегляне на военните от Сирия
- МО на Русия: Ми-28НМ нанесе ракетен удар по войници и техника на ВСУ в района на Курск
- Израелският премиер Нетаняху ще даде показания в съда като обвиняем
- Орбан се срещна с Тръмп и Мъск в САЩ
- Германия и САЩ разработват единна програма за управление на дронове за въоръжените сили
- DeepState: 9 точки в Донецка област, където руснаците напредват
- Зеленски: Казах на Тръмп, че Путин се страхува само от него и вероятно от Китай
- Зеленски: Не трябва да компенсираме липсата на екипировка и обучение с младостта на войниците
- Китайците представят мобилното електромагнитно оръдие Metal Storm като средство за ПВО
- Гърция купува израелските ракетни системи PULS
пан.бг
Източник: Rasho Sonq Radkovi Radkovi
17 септември 1971г. самолет Ан-14 “Пчьолка” 8ч.45мин.-Родопите
Този ден над Балканския полуостров има мощен циклон с гръмотевична тъмна облачност, мъгли покриват планините. Долна граница на облачността в Софийското поле е 200м. Командирът Сийка Цончева е получила полетната документация и метеорологичната информация за времето по маршрута и /София/. Самолетът излита в 6 ч.30 мин. от Кърджали-Пловдив-Вакарел-София, по разписание. Над Вакарел командирът Сийка Цончева иска от “София-Контрол” предимство за кацане поради малкото количество гориво. Диспечерът и дава курс и височина за долитане. Дава указания за преминаване на ръководство от “София-Подход”. Самолетът LZ-7005 разчита кацане в София в 8 ч.30 мин.
Командирът докладва параметрите на полета и очаква разпореждания от ръководителя на полетите за извеждане в курса за кацане. Получава команда за завой на ляво с промяна на курса 40 градуса. Екипажът потвърждава изпълнението на заповедта и взема зададения нов курс. На екрана не последва промяна на курса, което озадачава диспечера/ Мими Якимова/. След две минути диспечерът дава команда за вземане на курс 280 градуса на запад. Командирът докладва за стриктно изпълнение на командите. Метката на екрана на диспечера обаче упорито и подозрително напредва по трасето направо към столицата.
Диспечерът изтръпва, “Пчьолката” не може да лети толкова бързо. Разбира грешката си, точката на летящия самолет на екрана е в действителност турски самолет летящ по трасето и по стечение на обстоятелствата се появява на монитора едновременно с установяване на радиообмена с Ан-14 LZ-7005. Командите за курсовете за поддържане са към този самолет летящ по трасето. Последва незабавна команда към командира Сийка Цончева за незабавен набор на 1600 м. Отговор не последва, метката на турския самолет продължава да лети в права посока по трасето. Радиовръзката се прекъсва. Самолетът се удря челно в отвесни скали в района на връх Свети дух в местността Алиница над с.Мала Църква до Самоков. Загиват дванадесет човека, остава жив Христо Геренски, който пуши цигара в опашката на самолета.
Екипаж: Командир: Сийка Цончева е 41 г. Завършила е ВВУ-1953г. След съкращение в армията преминава в санитарното звено. Редовно лети до Кърджали и обратно. Борден механик: Ангел Мутафов.
Евентуални причини:
1. Навярно Сийка Цончева настройва предавателя на АРК на Вакарел, чиято чистота е близо до тая на Солун, чиято стан ция е по мощна и може да подведе самолета на юг. Това навярно довежда самолета много южно от Вакарел във високата част на Рила.
2. Самолетът се е забил с курса даден от диспечера, на дадената от него височина 1400 м. 3. Диспечерът е подал команда за курс и височина на екипажа без да се е уверил за точното му място от локатора. Диспечерът не е наблюдавал нисколетящия самолет, който е южно от трасето. Той наблюдава летящия на 6000 м. турски самолет и дава команди на този самолет, тези команди водят Ан-14 “Пчьолка” от южното му моментно положение в което се е отклонил самолета към високата част на Рила. Объркването на метките на два летящи един над друг по трасето самолети е причина за извеждане на самолета във високата част на Рила.
Загива целия футболен отбор на гр. Кърджали-оживява само Геренски.
Източник: Rasho Sonq Radkovi Radkovi
17 септември 1971г. самолет Ан-14 “Пчьолка” 8ч.45мин.-Родопите
Този ден над Балканския полуостров има мощен циклон с гръмотевична тъмна облачност, мъгли покриват планините. Долна граница на облачността в Софийското поле е 200м. Командирът Сийка Цончева е получила полетната документация и метеорологичната информация за времето по маршрута и /София/. Самолетът излита в 6 ч.30 мин. от Кърджали-Пловдив-Вакарел-София, по разписание. Над Вакарел командирът Сийка Цончева иска от “София-Контрол” предимство за кацане поради малкото количество гориво. Диспечерът и дава курс и височина за долитане. Дава указания за преминаване на ръководство от “София-Подход”. Самолетът LZ-7005 разчита кацане в София в 8 ч.30 мин.
Командирът докладва параметрите на полета и очаква разпореждания от ръководителя на полетите за извеждане в курса за кацане. Получава команда за завой на ляво с промяна на курса 40 градуса. Екипажът потвърждава изпълнението на заповедта и взема зададения нов курс. На екрана не последва промяна на курса, което озадачава диспечера/ Мими Якимова/. След две минути диспечерът дава команда за вземане на курс 280 градуса на запад. Командирът докладва за стриктно изпълнение на командите. Метката на екрана на диспечера обаче упорито и подозрително напредва по трасето направо към столицата.
Диспечерът изтръпва, “Пчьолката” не може да лети толкова бързо. Разбира грешката си, точката на летящия самолет на екрана е в действителност турски самолет летящ по трасето и по стечение на обстоятелствата се появява на монитора едновременно с установяване на радиообмена с Ан-14 LZ-7005. Командите за курсовете за поддържане са към този самолет летящ по трасето. Последва незабавна команда към командира Сийка Цончева за незабавен набор на 1600 м. Отговор не последва, метката на турския самолет продължава да лети в права посока по трасето. Радиовръзката се прекъсва. Самолетът се удря челно в отвесни скали в района на връх Свети дух в местността Алиница над с.Мала Църква до Самоков. Загиват дванадесет човека, остава жив Христо Геренски, който пуши цигара в опашката на самолета.
Екипаж: Командир: Сийка Цончева е 41 г. Завършила е ВВУ-1953г. След съкращение в армията преминава в санитарното звено. Редовно лети до Кърджали и обратно. Борден механик: Ангел Мутафов.
Евентуални причини:
1. Навярно Сийка Цончева настройва предавателя на АРК на Вакарел, чиято чистота е близо до тая на Солун, чиято стан ция е по мощна и може да подведе самолета на юг. Това навярно довежда самолета много южно от Вакарел във високата част на Рила.
2. Самолетът се е забил с курса даден от диспечера, на дадената от него височина 1400 м. 3. Диспечерът е подал команда за курс и височина на екипажа без да се е уверил за точното му място от локатора. Диспечерът не е наблюдавал нисколетящия самолет, който е южно от трасето. Той наблюдава летящия на 6000 м. турски самолет и дава команди на този самолет, тези команди водят Ан-14 “Пчьолка” от южното му моментно положение в което се е отклонил самолета към високата част на Рила. Объркването на метките на два летящи един над друг по трасето самолети е причина за извеждане на самолета във високата част на Рила.
Загива целия футболен отбор на гр. Кърджали-оживява само Геренски.
Други публикации
Напиши коментар