Горещи новини
- Зеленски: Имах страхотен телефонен разговор с Тръмп
- Шолц потвърди разпадането на коалицията, инициира вот на доверие към правителството си
- ISW за атаката на украински дронове срещу руски кораби в Каспийско море
- Атака с дронове: изгорени складове, гаражи, сервиз, ресторант и бизнес център в Киев
- Украински анализ: Изборите в САЩ и последиците от тях за Украйна
- Politico: Байдън планира 6 млрд. за оръжия за Украйна , преди встъпването в длъжност на Тръмп
- Зеленски подписа закони за продължаване на общата мобилизация и военното положение
- Зеленски ще посети Унгария за първи път след началото на войната
- ГЩ, Украйна: Създават се нови бригади, вместо да се попълват съществуващите
- ГЩ, Украйна: 99 сражения на фронта, най-горещите в посоките Покровски и Курахов
" alt="img" /> "...Наскоро имах възможността да прочета една статия под надслов "Монарси-пилоти" и заглавие "Крилати крале и императори" от Анри Коси, публикувана в брой 4253 от 22 юли 1939 г. на френското списание "Илюстрован свят" /"Огледало на света"/. В тази статия са описани успехите на редица короновани глави в авиацията. Но особен интерес за нас представлява следния пасаж, който предлагам дословно: "Но първия крал, който е познал радостта на планиращия полет, е крал /цар/ Фердинанд Български. По време на едно пътуване из Франция в разгара на лятото на 1910 г. българският владетел, наблюдавайки френски офицери на маневри в Мурмелон, изразява своя ентусиазъм за участие. Малко оставало да дебютира като летец с бъдещия генерал Феко. Но протоколът бдял и не позволил да бъде подложен на риск високият гост. Няколко дни по-късно цар Фердинанд заедно с двамата си сина се намирал в Белгия на летището Киеви, където без колебание разрешил на принца-наследник, настоящия цар Борис III, да заеме мястото в биплана на М. де Ламин след по-младия от него принц Кирил. Двамата млади принцове били затаили дъх в продължение на няколко минути, докато траело слизането, ентусиазирани до полуда, и не им било трудно да убедят баща си да последва техния пример. След една обиколка над пистата на височина около 20 метра, пилотът се приготвял за приземяване, но царят го помолил да продължи и не оставало нищо друго, освен след последвалия 7-минутен полет да установи контакт със земята. Като дебют в тази героична за авиацията епоха, не е било чак толкова зле!"
Йордан Андреев, Силвана Андреева
в-к Авиофен, брой 1/януари 1998 г.
Йордан Андреев, Силвана Андреева
в-к Авиофен, брой 1/януари 1998 г.
Други публикации
Напиши коментар