Горещи новини
- Анализатор в Иран: Ракетната атака на хутите срещу Израел ще бъде послание към Запада за Палестина
- Медведев допусна възможността за използване на ядрено оръжие заради действията на Запада в Украйна
- Зеленски се срещна с американски конгресмени и призова за ускоряване доставките на оръжия от САЩ
- Трима души загинаха при сблъсък на два влака в Египет
- /ВИДЕО/: Екипажът на първата комерсиална космическа мисия Polaris Dawn се завърна на Земята
- /ВИДЕО/: Космическа туристка свири на цигулка в околоземна орбита
- МО РФ: ВС на РФ за ден свалиха два украински изтребителя Су-27 и един МиГ-29
- МО РФ: ВС на РФ унищожиха железопътен ешелон с чуждестранни оръжия на ВСУ
- Business Insider: САЩ прехвърлят в Аляска войски и установки HIMARS заради руско-китайски учения
- Шолц: Киев не може да нанася удари дълбоко в Руската федерация с германски оръжия
" alt="img" /> Бот № 1 (1881 г.)
През 1881 г. в Русе е построен първият български съд „Бот № 1” (”Русчукский порт 1881”). Проектира го руснакът Павел Изотов. Ботът няма двигател, но има прилични размери: дължина – 16 м; широчина – 3 м; водоизместване – 60 т. След построяването на носа му закрепват метална плоча (Ради Боев пише за бронзова табела) с надпис “Русчукский порт 1881” и той започва да превозва въглища, пясък, чакъл, тухли, вар и други строителни материали.
През 1881 г. в Русе е построен първият български съд „Бот № 1” (”Русчукский порт 1881”). Проектира го руснакът Павел Изотов. Ботът няма двигател, но има прилични размери: дължина – 16 м; широчина – 3 м; водоизместване – 60 т. След построяването на носа му закрепват метална плоча (Ради Боев пише за бронзова табела) с надпис “Русчукский порт 1881” и той започва да превозва въглища, пясък, чакъл, тухли, вар и други строителни материали.
Други публикации
Напиши коментар
Трябва да се помисли дали това снимка на Бот № 1.
Съмненията идват от съизмеримостта на лодката до него с корпуса на снимката и известните му размери.
При нанасяне се вижда ясно, че размерите няма как да съвпаднат.
Не трябва да се забравя, че подобни ботове се правят в Русе и преди 1878 г. с готови елементи, внесени от Англия. Възможно е това да е снимка на такъв бот, който има по-малки размери от Бот № 1 и по време на снимката се използва за понтон.